wazzza Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 20`a har firkanta lykter fremme... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Fet kjerre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Etter å ha grublet litt fram og tilbake så fant jeg ut at han som har eid bilen din het Sigmund (?) Espenes. Han hadde også en rød R5 som ble brukt som kone/småtur-bil. Jeg har faktisk sittet på med R30'n din en gang, og jeg husker at jeg snakket veldig frempå om "draget" i motoren i håp om at han skulle gi på litt - men han skjønte nok ikke hintet. Den blå 30'n kan jeg ikke huske. Jeg har nå skaffet historikken på bilen. Den skiftet eiere flere ganger på begynnelsen av 90-tallet. Bare i 92 skiftet den eiere 3 ganger... Ingen Espenes der. Derimot kom jeg til å tenke på en likens R30 som står i Malangen (balsfjord). Den er brun og kliss lik min. Den har nå stått så lenge jeg kan huske. Husker ikke navnet på eiern, men gamlingen kjenner han.. Skal høre med han når han kommer fra Asia over helga... Ellers så har jeg blitt advart litt mot oljetrykket mitt. Det er helt rått for å si det mildt. Har 5-6 bar under vanlig kjøring med varm motor (5W40 hel synt). På tomgang faller det til ca 3 bar... Når motoren er kald har jeg 7+ på tomgang. Nåla går bare til 7 :p I følge autodata skal jeg ha mellom 2.2 til 4.4 bars trykk... Er dette helt bra for motoren? Vet at det er viktig for disse toppene å få god smøring. Er blitt fortalt at stempelringene blir mye fortere slitt? Jeg har desverre alt for lite kunnskaper om motor. http://bilforumet.net/showthread.php?t=148322 Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Justerte opp tomgangen i dag. Har vært litt lav. Har ca 3.5 bars oljtrykk.. Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Er det noen som har en venstre kam fra B27 liggende? Jeg trenger en nøyakltig diameter på den ytterste tappen, i bakkant av toppen blir det når den er montert. Dennetappen går kant i kant med bakkant av toppen. har tatt et par bilder som illustrer hvilken dimensjon jeg trenger.. HElt til høyre. Den er skjult inni godset til toppen. Ikke mye avleiringer udern dekselet Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTDUDE Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Konge bil...fattern hadde en 20TS og jeg har sittet en del mil i den ja...stå på og jobb videre med den...blir du lei så send meg pm..jeg tar'n... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Mohaha.. Synderen er herved funnet. Ble oppringt av gamlingen her i kveld og ble tipset om en mulig plass der oljen kommer ut. Det viser seg nemlig at skruehullene til dekselet som er der reimhjulet mitt er, går rett inn i toppen! Ikke rart at den har lekket olje... Det har nemlig ikke vært i noen skruer der... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommm Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei Øystein! Fin bil du har, det vises at du har lagt en del timers arbeid i den. Uansett, jeg syntes det var noe kjent med dette.. tromsø, levanger og bil.. så kjente jeg deg igjen på bildene. jeg gikk i allmen klassen din på vk1 på levanger. jeg har iallefall flytta til røyken, et sted like ved drammen. og skrur bil mvh, tom-h Siter d bli itj nå fæst utn skinnvæst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hei Øystein! Fin bil du har, det vises at du har lagt en del timers arbeid i den. Uansett, jeg syntes det var noe kjent med dette.. tromsø, levanger og bil.. så kjente jeg deg igjen på bildene. jeg gikk i allmen klassen din på vk1 på levanger. jeg har iallefall flytta til røyken, et sted like ved drammen. og skrur bil mvh, tom-h Heia. Jeg har ikke gått noe allmen.. Går VK2 Automatiker. Hadde litt allmen i fjor bare.. Kan ikkje huske dæ?? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommm Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 jo, eller ikke allmen linje men elektro og automasjon hadde allmen fag sammens.. ble kanskje feil å skrive allmen klasse men :doh tom håkon Siter d bli itj nå fæst utn skinnvæst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hmm. Klare fortsatt ikkje å se dæ for mæ. Slæng ut et bilde da.. Lettere å huske folk da.. Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatikker Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hei Har du fått "fyr" på bilen igjen, muligens feil uttrykk men.... Skal på Levanger på fradag, så en liten titt på bilen hadde vært artig Øistein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Bilen går som bare det;) Fikk tett motoren i går, så er det bare fryd og gammen;) Send ei melding eller noe så avtaler vi møte;) 97716169 Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 God jul folks! Har montert juletre i speilet, sammen med wunderbaumen :p Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 om det er noe du lurer på om renault MÅ du ringe til 92062716. han heter audun og har sikkert norges mest renault intresserte familie, spesielt onkelen. hen har en r30 stående vet jeg... og en bråtta med andre gamle renaulter....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg