Gå til innhold

Mongoose eksos på Evo 6 TME


heo1977

Anbefalte innlegg

Pumpa skal om jeg ikke er lurt ha gått bare noen og 20 000 som resten av bilen. :)

 

 

Går det an å åpne den originale actuatoren så jeg får sett om den ser ok ut?

 

Løsnet den jo i dag, bortsett fra vakumslangen og staget, da drog jeg i den litt, den gikk jo jevnt og fint men ikke såå lett da, måtte jo dra litt for å få den ned mot moder jord.

 

vet ikke hvor lett den skal være jeg.

 

Det er en viss motstand i den. Ikke mulig å dele den uten og ødelegge.

Hvis du har både åpent filter og eksos kan du få fuelcut om acuator er ok eller ikke. Noen får det bare ved å sette på filter, noen bare ved å bytte eksos. Prøv og sett på den orginale luftfilterboksen med et orginalt filter igjen og prøv dette.

får du forsatt cut kan du sette på igjen katalysator. Det G-man sier og eksos temp og ditt og datt er bare tull da bilen er orginal, vil aldri få noe høye eksostemperaturer som er skadelige. Orginale E6 katalysatoren har ganske bra gjennomstrømning uansett, men den kan være den lille proppen som skal til for at du ikke får fuelcut.

Du ser som regel på staget til acuatoren hvis den er gåen, da kan det være rust der, ikke nødvendigvis det heller. Men hvis du har skrudd den av hadde jeg bytta den uansett, så slipper du problemet senere da de nye som kollevold har er uten det dumme hullet på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville vært forsiktig med å montere en slik. Den lurer jo bare hjernen, kort forklart at den kan gå magert uten at hjernen registrer det. Farlig, farlig.

 

 

 

Det de var heeelt sikre på er at den får mer enn nok bensin sånn som det er nå og at det dermed ikke er farlig å sette den på--

 

 

jeg har jo bra med kapital nå (hehe) så hadde jo vært bedre å satset på noe mer seriøst enn tullball fra hks eller hva det var.

 

.....

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss motstand i den. Ikke mulig å dele den uten og ødelegge.

Hvis du har både åpent filter og eksos kan du få fuelcut om acuator er ok eller ikke. Noen får det bare ved å sette på filter, noen bare ved å bytte eksos. Prøv og sett på den orginale luftfilterboksen med et orginalt filter igjen og prøv dette.

får du forsatt cut kan du sette på igjen katalysator. Det G-man sier og eksos temp og ditt og datt er bare tull da bilen er orginal, vil aldri få noe høye eksostemperaturer som er skadelige. Orginale E6 katalysatoren har ganske bra gjennomstrømning uansett, men den kan være den lille proppen som skal til for at du ikke får fuelcut.

Du ser som regel på staget til acuatoren hvis den er gåen, da kan det være rust der, ikke nødvendigvis det heller. Men hvis du har skrudd den av hadde jeg bytta den uansett, så slipper du problemet senere da de nye som kollevold har er uten det dumme hullet på toppen.

 

 

Jeg har bare K&N filter i originalboksen jeg da.

 

Staget til actuatoren så helt greit ut det, tok den som sagt ikke av da varmedekselet satt mer enn tålmodigheten og mørket tilsa. :)

 

Har bare original katalysator og Mongoose anlegg nå vet du, passer sikkert ikke den der? Er jo bare for meg å gå ut å kikke da. ;)

 

--------

Hvis jeg hadde kjøpt en hjerne, er det bare plug and play da eller må den mappes og sånn? Spør fordi jeg bor jo i gokk, er jo ikke bare bare å komme seg til østlandet på en to tre.

(det ER det jo strengt tatt da meen langt.)

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare K&N filter i originalboksen jeg da.

 

Staget til actuatoren så helt greit ut det, tok den som sagt ikke av da varmedekselet satt mer enn tålmodigheten og mørket tilsa. :)

 

Har bare original katalysator og Mongoose anlegg nå vet du, passer sikkert ikke den der? Er jo bare for meg å gå ut å kikke da. ;)

 

--------

Hvis jeg hadde kjøpt en hjerne, er det bare plug and play da eller må den mappes og sånn? Spør fordi jeg bor jo i gokk, er jo ikke bare bare å komme seg til østlandet på en to tre.

(det ER det jo strengt tatt da meen langt.)

 

Hvis du kjøper Ralliart sin eller sender inn den orginale og får den justert kan du bare plugge den inn og sette på en ventil for å skru opp turbotrykk. That's it. Tror jeg betalte 5000-6000 for min ralliart ecu

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper Ralliart sin eller sender inn den orginale og får den justert kan du bare plugge den inn og sette på en ventil for å skru opp turbotrykk. That's it. Tror jeg betalte 5000-6000 for min ralliart ecu

 

Mvh

 

Var den ny da?

 

 

Har du startsperre nå?

Var en som sa at man måtte koble om et par ledninger for å koble ut startsperren når man hadde på ralli art hjerne? Dèt syns jeg jo ikke høres noe smart ut....!?

 

 

 

:)

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den ny da?

 

 

Har du startsperre nå?

Var en som sa at man måtte koble om et par ledninger for å koble ut startsperren når man hadde på ralli art hjerne? Dèt syns jeg jo ikke høres noe smart ut....!?

 

 

 

:)

No problems! :o)

 

Eneste er at det er 2 typer ecu for hver mod. RS og GSR. Hvis man har feil type må du bytte om pin 8 og 22 som er aircon og bensinpumpe.. startsperre er som før

 

mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-Man, du burde starte et evo-verksted! Jeg ville iallfall satt inn evoen min til deg hver gang det er noe! Men den gjennomgående kunnskap kan det bli god butikk :pray

 

 

Off topic..

 

Kanskje det er dumt å la Stephan skifte clutch da? :O) Kjøpte Alcon fra kollevold btw. Bernt brukter disse med godt resultat så jeg gikk for det

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problems! :o)

 

Eneste er at det er 2 typer ecu for hver mod. RS og GSR. Hvis man har feil type må du bytte om pin 8 og 22 som er aircon og bensinpumpe.. startsperre er som før

 

mvh

 

 

Da høres det jo veldig mye mer aktuelt ut! :)

 

Hadde en brukt hjerne på hånden men den kostet 12 000 om jeg ikke husker feil..

 

Myye billigere din da. Kjøpte du den på Kollevold?

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det jo veldig mye mer aktuelt ut! :)

 

Hadde en brukt hjerne på hånden men den kostet 12 000 om jeg ikke husker feil..

 

Myye billigere din da. Kjøpte du den på Kollevold?

 

Nei, Kjøpte den av en som heter Jeff Stoke "Bream" i England. Gå inn på lancerregister.com og legg inn en annonse på ønskes kjøpt. Ralliart ECU og biltype

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens godt å se det er folk med peil på evo her.

Jeg har faktisk samme problem med fuelcuts, har Blitz nurspec eksos, åpent filter og greddy emanage ecu. Det hadde visstnok ikke vært noe problem før, så det er sikkert den kalde lufta nå om dagen som får den til å kutte. Skal på rulla og justere den i morra, hvis det ikke hjelper så bytter jeg også pumpe, selv om jeg har hørt pumpa skal være god nok for 380hk.

 

er det forresten et annet forum med god peil på evo?

 

Mvh

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens godt å se det er folk med peil på evo her.

Jeg har faktisk samme problem med fuelcuts, har Blitz nurspec eksos, åpent filter og greddy emanage ecu. Det hadde visstnok ikke vært noe problem før, så det er sikkert den kalde lufta nå om dagen som får den til å kutte. Skal på rulla og justere den i morra, hvis det ikke hjelper så bytter jeg også pumpe, selv om jeg har hørt pumpa skal være god nok for 380hk.

 

er det forresten et annet forum med god peil på evo?

 

Mvh

 

Bytte bensinpumpe vil IKKE hjelpe på fuel-cut, det er ECU som forårsaker fuel-cut. Jada, det er nok den kalde luften som gjør det. Problemet fosvinner etter juserting på rulle når du har justerbar ecu. Pumpa anbefaler jeg å bytte alikevel. Jeg fikk stempelras på min gamle evo V pga pumpe som ikke henger helt med. En billig investering syns jeg, litt jobb å bytte da tanken må senkes, men det er nesten at must.

 

Bra evo forum er: http://www.lancerregister.com

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår