Gå til innhold

Mongoose eksos på Evo 6 TME


heo1977

Anbefalte innlegg

Rart at Kollevold aaaldri hadde hørt om et lignende problem etter eksosbytte....

 

 

;p

 

 

Kollevold har da ikke peiling på slike ting.

 

De driver ikke med trimming av Evo. De har skikkelig peiling på Evo, for all del, men slike ting kan de ikke noe om.

 

De bygger rallybiler der de aldri bruker orginal ecu og slike ting.

Kollevold vet slike ting som hvor et karosseri må sveises for å tåle julingen på skogen, når en gearkasse må overhales, når et eksoshus må byttes pga antilag.

 

Lurer du på hvor mye effekt orginale råder tåler, hvilket oppsett som er best for 450hk, hvilket eksosanlegg som gir tøffest lyd osv så er det ikke slike ting Kollevold driver med.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EVO 6 ECUs

Hi,

 

I have a RA ECU (boxed), or a Power Engineering ECU for a RS-2.

 

Postage will only be about 10, EUR

 

I'm looking for 450,- for either ECU.

 

------

 

Den RA ECU saken er vel en Ralliart ECu det da? Boxed?

 

 

Den passer med andre ord til formålet mitt?

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens godt å se det er folk med peil på evo her.

Jeg har faktisk samme problem med fuelcuts, har Blitz nurspec eksos, åpent filter og greddy emanage ecu. Det hadde visstnok ikke vært noe problem før, så det er sikkert den kalde lufta nå om dagen som får den til å kutte. Skal på rulla og justere den i morra, hvis det ikke hjelper så bytter jeg også pumpe, selv om jeg har hørt pumpa skal være god nok for 380hk.

 

er det forresten et annet forum med god peil på evo?

 

Mvh

 

Kald luft øker turbotrykket ett lite hakk mot varm luft. Mulig du ligger på grensen og kalde luften gjør at du kommer over punktet. For all del ta det med ro så du slipper fuel-cut. Det er seriøst hardt til motoren..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVO 6 ECUs

Hi,

 

I have a RA ECU (boxed), or a Power Engineering ECU for a RS-2.

 

Postage will only be about 10, EUR

 

I'm looking for 450,- for either ECU.

 

------

 

Den RA ECU saken er vel en Ralliart ECu det da? Boxed?

 

 

Den passer med andre ord til formålet mitt?

 

 

Ralliartboksen min ser identisk ut som den orginale ecu bortsett ifra at den er hvit og merket med ralliart - for rally use only. Grunnen til at han skriver boxed er vel at det har dukket opp diverse "fake" flashboards der du må bytte ut med det i din orginale boks. Virker som en grei deal det. Da trenger du bare en justerbar ventil til turboen og gjør deg den bjørnetjenesten Svenna snakker om og som jeg har gjort.. bytt til walbro pumpe før du kjører på fult trykk og pedal

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at Kollevold aaaldri hadde hørt om et lignende problem etter eksosbytte....

 

 

;p

 

Jeg fikk det etter jeg prøvde med konfilter i kombiansjon med decat ;o) Når jeg satte på katta nå sank turbotrykket med 0.15 bar. Tar du den av øker turbo trykket. Øker du luft mengden øker du turbotrykket.. Skal ikke så mye til før du kommer til det punktet bilen kutter bensinen

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det etter jeg prøvde med konfilter i kombiansjon med decat ;o) Når jeg satte på katta nå sank turbotrykket med 0.15 bar. Tar du den av øker turbo trykket. Øker du luft mengden øker du turbotrykket.. Skal ikke så mye til før du kommer til det punktet bilen kutter bensinen

 

Mvh

 

Ble imponert over hvor stor forskjell det var på før og etter eksos iallefall..

 

På ytelse. :)

 

 

I følge kollevold, etter at de hadde snakket med Mongoose, en av de bilene man får mest på..

 

Fikk to ECU selgere allerede første kvelden jeg spurte etter en. :)

 

De ville ha £450 og £500. den siste hadde visst vært i bruk bare 30 dager. visstnok.

 

Er vel like god begge tenker jeg. hehe..

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det etter jeg prøvde med konfilter i kombiansjon med decat ;o) Når jeg satte på katta nå sank turbotrykket med 0.15 bar. Tar du den av øker turbo trykket. Øker du luft mengden øker du turbotrykket.. Skal ikke så mye til før du kommer til det punktet bilen kutter bensinen

 

Mvh

 

0,15 bar i tap på katalysator ja.. :) Får en hel del trykk i pluss på å legge originalanlegget på lager og ha på et nytt et jaaa. :)

 

 

Turbotrykksmåler... det blir noe av det neste på listen.

Folkens, hvilken måler passer best i en EVO (standard 65mm klokke sikkert..?)

 

 

Men hvor er det best å feste den. Kjøpe på noe stash å ha på A stolpen eller lenger ned på dashen f.eks?

 

 

 

 

 

Hansemannen

;)

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn. var på rulla i går for å justere litt og få bort fuelcutsa, men det gikk dårlig gitt. Fjerna den nye Ecu'en og den kutta fortsatt. De trodde det var original hjernen som det var noe muffins med, men det kan jeg ikke skjønne. Etter å ha hørt litt mer rundt, så kan det bare være å kjøpe en fuelcut defender som vistnok skal fikse problemet. Noen som har noe tips?

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ralliart ecu er vel den eneste løsningen for billig og sikker løsning. Du vil merke økt drivstoff forbruk, men det er på grunn av at den pøser på mye bensin ved høy belastning for sikkerhet. På 7000 rpm og 1.5 bar lå AFR på 9.6 når jeg kjørte min på dyno. fikk 280 hk på hjulene da så du får utrolig mye for pengene og du skifter denne selv på 5 min. :o)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo en Greddy e-manage Ecu, trodde da den skulle fungere minst like bra som ralliart ecuen. Vi prøvde jo å justere den men det hjalp ikke. det kan jo være mye rart da. Lurer på om det er hull i en vacuumslange eller noe, det er når motoren får mest belastning på høyt gir og bra ladetrykk, da bare kutter den. Jeg har også hørt at noen har fikset det problemet ved å bytte pumpe selv om det virker litt rart.

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg da har jeg finni ut hva som var problemet, Greddy e-manage er visst helt på grensa og ikke satt opp for norske forhold og under +5-10 grader så får bilen for mye luft. Setter på en bleed ventil nå i vinter så håper ikke jeg får noen fler cuts. må skaffe meg en trykksmåler og kanskje en boostcontroller, none som har god erfaring med noen spesielle til evo?

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få det helt optimalt ja. Men er ikke så stor forskjell, og koster en del penger. Så det er mye mer å hente andre plasser for de penga.

 

Hmmmmmm........... Lite er bra nok for Gullet mitt vet du........

 

 

 

Kan ikke spare på hundrelappene for å risikere å måtte koste på på tusener. ;)

 

Må i tenkeboksen litt jaaaaa.

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår