Gå til innhold

Mongoose eksos på Evo 6 TME


heo1977

Anbefalte innlegg

Damn. var på rulla i går for å justere litt og få bort fuelcutsa, men det gikk dårlig gitt. Fjerna den nye Ecu'en og den kutta fortsatt. De trodde det var original hjernen som det var noe muffins med, men det kan jeg ikke skjønne. Etter å ha hørt litt mer rundt, så kan det bare være å kjøpe en fuelcut defender som vistnok skal fikse problemet. Noen som har noe tips?

 

 

 

hvem var du hos?

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei jeg da har jeg finni ut hva som var problemet, Greddy e-manage er visst helt på grensa og ikke satt opp for norske forhold og under +5-10 grader så får bilen for mye luft. Setter på en bleed ventil nå i vinter så håper ikke jeg får noen fler cuts. må skaffe meg en trykksmåler og kanskje en boostcontroller, none som har god erfaring med noen spesielle til evo?

 

Bruker Apexi AVC-r med stor suksess.. Den justerer automatisk for utetemp og er "selvjusterende" med litt opplæring og prøving. Når du har lært det kan du justere den veldig enkelt

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn. var på rulla i går for å justere litt og få bort fuelcutsa, men det gikk dårlig gitt. Fjerna den nye Ecu'en og den kutta fortsatt. De trodde det var original hjernen som det var noe muffins med, men det kan jeg ikke skjønne. Etter å ha hørt litt mer rundt, så kan det bare være å kjøpe en fuelcut defender som vistnok skal fikse problemet. Noen som har noe tips?

 

Tror du skal oppsøke folk som kan mere om Evo jeg..

 

Fuelcut er ECU styrt, og er avhengig av ladetrykk, og duty-cycle på dyser. Får du ikke programmert bort dette med en ralliart ecu, eller en annen programmerbar hjerne, så tror jeg det er brukerfeil..

 

Fuel-cut defender er og blir en omvei, om du ifra før har en programmerbar ecu..

 

 

 

Mitt tips til heo1977, som han vet jeg har sagt før ;) : Oppsøk firma som folk mener har peil på Evo, og har trimmet/programmert flere evo`r tidligere.. Når DE sier at du må ha en ralliart ecu, eller annet fabrikat, så er det det en bør handle inn.. Å sier de bensinpumpe, så kjøper en ei ny bensinpumpe.. Det er VELDIG viktig å være godt forberedt slik FØR mapping, så en slipper å mappe på nytt igjen om bensinpumpa ikke strekker til f.eks..

 

Snarveier, er oftest "highway to hell".. Det viktigste er at bilen er "safe" når en kommer ut ifra tuning/mapping.. Å jeg vet heo1977 er klar over at det kan komme til å koste litt..

 

Kan ikke dere her inne som har erfaringer med EVO, si hvem som er flink på dynokjøring og trimming av EVO6 her i norge da? Så kan heo1977 ta kontakt med denne/disse for å få riktig hjelp til bilen sin :) Jeg kjenner desverre ikke til Evo så godt, så jeg ønsker ikke komme med tips ang dette..

 

Mvh

Ola

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke denne bilen stått til salgs nå nylig? er du ny eier?

 

Vurdere litt å kjøpe meg evo som neste bil, kjører nå en 600hk supra mkiv, og kan vel da bli litt kjedelig med en evo, som man må kjempe hardt med for å passere 360hk.

 

Det er ikke noe problem å ta ut mer enn 360 hk, men du må bytte råder, stempler, turbo, samt litt annet div.

 

Du klarer ikke å ta ut 600 hk på en supra uten å bytte en god del deler heller.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ta ut mer enn 360 hk, men du må bytte råder, stempler, turbo, samt litt annet div.

 

Du klarer ikke å ta ut 600 hk på en supra uten å bytte en god del deler heller.

 

Sant,sant. men kunne egentlig tenkt meg en Evo, med 400-450hk. Men da bør man vel bytte en god del innmat i motor ja. Men hvordan er det med drivverket da? hva tåler dette? vet at clutch ikke klarer så mye, men hva med kasse, differ og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant,sant. men kunne egentlig tenkt meg en Evo, med 400-450hk. Men da bør man vel bytte en god del innmat i motor ja. Men hvordan er det med drivverket da? hva tåler dette? vet at clutch ikke klarer så mye, men hva med kasse, differ og slikt?

 

Drivverket holder slike effekter greit, regn med å bytte drivaksler av og til hvis du herjer mye med den. Oppgrader til RS-differ så er du på den sikre siden der også.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å ta ut mer enn 360 hk, men du må bytte råder, stempler, turbo, samt litt annet div.

 

Du klarer ikke å ta ut 600 hk på en supra uten å bytte en god del deler heller.

 

Er vel påkostet en god del kroner ja. Vurderer faktisk å selge, så om noen med en bra,helst svart, evo 6 er intr i en byttet handel, så si ifra.

t_min_supra_013_151.jpg

 

 

Sorry, om jeg sporer av tråden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo noen råe biler dette her men ER litt skuffet over fronten på de og sånn jeg..kjedelige lykter etc men er jo noen år da. :)

 

Var på nippet til å kjøpe i fjor med suuuperseriøse (??) Japan import eller hva de kaller seg. hehe

 

ringte til de (og jeg snakker bra bred romsdalsdialekt), spurte de om jeg fikk komme en dag å prøve en og så sa han at DET var greit om jeg kjøpte den.

 

hehehe.. akkurat som om jeg hadde orket å komme helt herfra og dit bare for å prøve en gammel toyota på moro.

 

;p

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår