Gå til innhold

t04 klubben? hvor mange som kjører med t04 flens på turboene sine!

Ranger emnet


Poffs

Anbefalte innlegg

hvor mener forresten dere "grensa" går, fra hvor en bør komme seg opp på t4 flens fra t3?

 

Den går vel ett sted mellom 450-500Hk, vel og merke om du har riktig "size" på innmaten og A/R forhold! Jeg går da ut ifra at du mener T3 eksoshus og ikke noen form for Garret GT/KKK eller annet merke.

Det grommeste du får er vel "Stage" 5 og A/R 0.82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. er så usikker på hva jeg vil gjøre.. har en netics t34, sånn type wetterhus selger på tilbud.. så kan jeg få en GT 3540RS, husker ikke specs på den, men der er det hvertfall t4 flens, den og rs2 WG får jeg for ca8 lapper, turboen er kjørt 150mil kansje..så å si ubrukt..

 

sveise uttak i 940 røret sier du..hadde noe jeg trodde var ei sprekke i røret mitt, så prøvde en kompis av meg som pleier være en rev med sveiseapparatet å legge en larve, men det virka ikke som det likte å bli sveisa i for å si det sånn!!

 

*er en kar som kan sveise rør til meg for 3-3.5k, da står jeg for flenser.. han bruker ikke bend, men kapper rette rør med vinkler, som da til slutt blir bøyer.. utrulig bakvint virker det for meg, da det er 6-7 sveiser i en "sving"! men er dette noe som egentlig er brukbart? flere som har bremsa myyye hester med røra hans, men har jo aldri fått sammenligna med noe annet..

 

*hva mener dere forresten om material i grenrør? tenker da på rustrfritt= sprekker, svartstål=glødeskall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*er en kar som kan sveise rør til meg for 3-3.5k, da står jeg for flenser.. han bruker ikke bend, men kapper rette rør med vinkler, som da til slutt blir bøyer.. utrulig bakvint virker det for meg, da det er 6-7 sveiser i en "sving"! men er dette noe som egentlig er brukbart? flere som har bremsa myyye hester med røra hans, men har jo aldri fått sammenligna med noe annet..

 

*hva mener dere forresten om material i grenrør? tenker da på rustrfritt= sprekker, svartstål=glødeskall

 

Hvorfor ikke bruke bend? Hørtes ut som de røra er jævli stygge, de kan jo heller ikke være optimal, da du alltid får en liten restriksjon i hver sveis på innsia...

Svartstål er ok, har selv kjørt med det i flere år uten bekymringer.

Skal du være 100% seriøs er det rustfritt som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh.. men kan jo høre litt her og..har hatt det såvift oppe tidligere på 700 forumet, men va mener du/ andre 240 gutta om denne gt3540rs på min fk motor, somsagt t4flens på snurra,har porta 531 topp, megasquirt.. veit at den kan levvere til maaasse, men vil jeg få utnytta dne noe? tenker på ca når vil jeg begynne å lade osv. noen som har erfaring med garrett sine kulelagra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får sveisa rør til neticsen min nå, så hiver jeg den på, blir jeg ikke fornøyd får jeg heller innvestere i en gt3071, og med tiden enda støre.. da er det ikke problem å få fiksa t4 flens på nye røret når den tid kommer heller..

 

*skal jeg høre med han om han vil sveise til deg og? kommer på ca 5lapper, så må du ha flenser selv(fra kl racing) bli nok litt billigere, men sånn helt i værste fall så mye.. jeg skal ha med høytmontert turbo og ekstern wg, du kan enten få et helt likt mitt eller om du vil endre på noe gjør han akkurat det du vil..

 

*skal jeg finne bilde av et rør? var jeg som missforstod med sveisemetoden!:D han sveiser med bend;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir i svartstål.. kan få rør i hva jeg vil, helt opp til inconell 718(:D:D:D) men prisen blir jo av et annet kaliver selvfølgelig.. en ting er rør, men tenk prisforskjell på et bend i svartstål vs inc.!!

 

*kommer link om et par min der hvertfall et bilde

 

*tror forresten jeg bomma lit åp prisen;) blir enda billigere enn 5K

 

edit: her er et: http://www.algard-gatebilklubb.net/galleri/displayimage.php?album=10&pos=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no mer bilder av collector osv eller..?

Hvem er det egentlig som sveiser detta a?

Ser jo pent ut det røret der, men jeg kunne tenke meg et rør med laaange runnere...!

Leveringstid?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no mer bilder av collector osv eller..?

Hvem er det egentlig som sveiser detta a?

Ser jo pent ut det røret der, men jeg kunne tenke meg et rør med laaange runnere...!

Leveringstid?

 

han er jo ikke volvo mann, så han måtte se bilen, og måle å hoye litt, så velge hvor snurra skal stå, så sa han at når han begynnte kunne det bli ferdig på 3-4dager.. høres utrulig kjappt ut spør du meg! men karen er vist enormt dyktig etter det jeg har hørt av folk rundt forbi..

hva er fordelen med lange runners vs. korte?

nei har desverre ikke(enda) funnet bilder av kollektor, og under arbeidet..

 

volvokalvøa, sorry men fatta ikke helt hva du mente? hvertfall ikke når det var et :) i slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få spørre: mulig jeg er helt tett men.. hva er forskjellen på t04 og t3 eller t03 elrno...

 

og må kommentere d .. var en her oppe som sa at hvis det skule være profft så brukte man rustfritt.. er enig.. d ser mye penere ut.. men det materialet har den evnen at det ikke slipper på varmen.. bare for å ha sagt d.

 

Er ikke utseendet som gjør at en bruker rustfrie materialkvaliteter på grenrør.. Noen av tinga som gjør det er at det er en dullion ganger mer sprekksikkert kontra svartstål, du slepper glødeskall, det ruster ikke og det tåler eksteme tempraturer.. På en skikklig værsting motor så funker det ikke med svartstål...

At rustfritt holder lengre på varmen er jo riktig, men det har jo ingenting å si for motoren sånn sett... Om du har sett en motor som blir benka så er det bare på peaken det er rødt, skifter jo farve t normalt med en gang etterpå...

- At rustfritt holder lengre på varmen er jo noe av det som gjør rustfritt til et mer sprekksikkert materiale... Det utvider seg og krymper ikke så fort som det stål gjør, noe som gjør at stål sprekker....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår