Gå til innhold

Utstyr til tetting av EGR?

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

Skal fjerne egr systemet fra motoren min, og lurer på hva jeg trenger.

Hva slags bolt passer i eksosmanifold, og hva passer i innsug?

skal du fjerne rørene også, eller er det bare ventilen du skal fjærne? hvis du skal fjærne rørene må du plugge hullene, finnes orginale plugger( har liggende selv) eller du kan gjenge opp til m8 og sette noen skruer der. på innsuger kan du bare knekke røret eller dra til en rørhandel å høre om de kanskje har en plugg, skrue me de gjengene som er på pluggen der. eventuelt skjære ræret helt inne med mutteren og fylle på med sveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger har ikke. Det har jeg sjekka. Steder som har hydrauliske koblinger skulle visstnok kunne ha, men det har jeg ikke sjekka.

Jeg sagde av røret rett etter flensen, slipte til en 50øring og la på enden og skrudde på mutteren igjen, men dette er ikke så fin løsning. Har mer tro på å legge igjen hullet på flensmutteren med sveis og slipe det pent til.

ELLER finne en stor nok bolt til å skru i. Det er vel mer enn m8?!

m12-14 minst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger har ikke. Det har jeg sjekka. Steder som har hydrauliske koblinger skulle visstnok kunne ha, men det har jeg ikke sjekka.

Jeg sagde av røret rett etter flensen, slipte til en 50øring og la på enden og skrudde på mutteren igjen, men dette er ikke så fin løsning. Har mer tro på å legge igjen hullet på flensmutteren med sveis og slipe det pent til.

ELLER finne en stor nok bolt til å skru i. Det er vel mer enn m8?!

m12-14 minst..

nå mente jeg m8 i hullene på selve toppen... ikke på innsuget da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at pulsairen ikke akkurat gjør det mer ryddig oppi der:shake

Har klødd i fingra etter å fjerne den de gangene jeg har holdt på med det.

Hvis ventilene på pulsairen er defekte er det jo ikke noe å spare på. Dersom de virker mener jeg å ha merket at de slår mer ut på co måling enn egr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tette på eksossida tar du av en av de mutrene som sitter på egr røret, og så legger du en plate inni, eller tar en stoppskive i passe størrelse med med skrue gjennom. Så kliner du på litt eksospasta og skrur på. På innsuget er det bare å skru inn en bolt i passe størrelse, husker ikke størrelsen i farta, men det finner du ut av.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider