Gå til innhold

87-mod 240 GLE: Hvilke bremser?

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

Hvem sier det og hvorfor? privat det da eller?

 

 

Volvo Norge(Torp) sier det, pga avgass-nivået på en 87 er mindre enn på en 84, og den vil derfor ikke innfri de kravene bilen min har.. Med mindre jeg bytter ut eksosanlegget mitt fra den gamle bilen motoren sto i, og det har jeg jo ikke mulighet til å få tak i(USA-versjon) Og må vise den uansett, skal prøve å gjøre bilen min så lovlig som mulig, da alle på politikammeret og BT vet hvem jeg og bilen min er...

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Volvo Norge(Torp) sier det, pga avgass-nivået på en 87 er mindre enn på en 84, og den vil derfor ikke innfri de kravene bilen min har.. Med mindre jeg bytter ut eksosanlegget mitt fra den gamle bilen motoren sto i, og det har jeg jo ikke mulighet til å få tak i(USA-versjon) Og må vise den uansett, skal prøve å gjøre bilen min så lovlig som mulig, da alle på politikammeret og BT vet hvem jeg og bilen min er...

Det der er bare tull!!!

 

780'en sant, den har b230ft med underspyling, vx3 kam, etc.

Just BTR...

 

MEN: Den har sprut fra 1984' b23et (760 turbo).

Den fikk 0.18 på co, hos b.t.!!

 

780'en er 88'...

Ps. KAT som stod på med V6 er der, ellers, er det 3" downpipe, Simmons 2.5" effektpotte.. Mao. bare en eksospotte + katalysatoren.

 

INGEN motorlyd i det hele tatt og lav nok CO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får sikkert pes av damen!!

 

SKal ikke være noen annen grunn :P

Volvo & BT skal ikke lage noe problemer på dette.

 

 

"Damen" er ikke lengre et tema her; Long time no see... =/ Så sånn sett er det greit. Men det var volvo og BT som er sure..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare tull!!!

 

780'en sant, den har b230ft med underspyling, vx3 kam, etc.

Just BTR...

 

MEN: Den har sprut fra 1984' b23et (760 turbo).

Den fikk 0.18 på co, hos b.t.!!

 

780'en er 88'...

Ps. KAT som stod på med V6 er der, ellers, er det 3" downpipe, Simmons 2.5" effektpotte.. Mao. bare en eksospotte + katalysatoren.

 

INGEN motorlyd i det hele tatt og lav nok CO!

 

 

Hmm =( Ikke hva han sa til meg for en halvtime siden =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm =( Ikke hva han sa til meg for en halvtime siden =(

Drit i det.

Send volvo sine papirer til b.t.

 

Skriv at du vil bygge om til en 2.3 FT motor.

Ikke skriv årsmodell på motoren.

 

Skriv at du vil bruke original eksos, katalysator, m.m. og sådan vil være innenfor effekt, støy og avgasskrav for den aktuellt årsmodellen bilen din er.

Det er INGEN vits å snakke med volvo, når volvo har "godkjente produktendringer" på nett!

 

Jeg snakket med volvo for mange år siden og det er samme hvor du tar motoren fra, trenger ikke være en volvo motor, engang!

 

Det som er, er at det går på HK (220hk på ventilerte, 200hk på solide skiver), samt da nm. Mener solide skiver får godkjente 270nm, vs 280nm på ventilerte.

 

Ellers, er det ingen krav, utenom da foraksellast! Du kan ikke hive inn en 500kg motor, men sant, hvem vil det?? :P

 

Ja, avgass/støy må jo også selvsagt oppfylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i det.

Send volvo sine papirer til b.t.

 

Skriv at du vil bruke original eksos, katalysator, m.m. og sådan vil være innenfor effekt, støy og avgasskrav for den aktuellt årsmodellen bilen din er.

Det er INGEN vits å snakke med volvo, når volvo har "godkjente produktendringer" på nett!

 

Ja, avgass/støy må jo også selvsagt oppfylles.

 

 

Vel, nå har jeg ikke original eksos, katalysator osv, og tror bilen min allerede såvidt oppfyller støynivået, avgassene var visst meget bra på EU.

 

Det som er er at på bilen min er det hjemmesnekra 2,5" hele veien, med TO endestusser bak(Simmons) og dette gjør at alle som ser på bilen min bakfra ser at jeg ikke har noe originalt.. Han sa på BT(han jeg egentlig ikke skulle snakke med) at han trodde de sjekka papirer, avgass, støy og bremser hvis jeg ville ha bremsepapirer..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg ikke original eksos, katalysator osv, og tror bilen min allerede såvidt oppfyller støynivået, avgassene var visst meget bra på EU.

 

Det som er er at på bilen min er det hjemmesnekra 2,5" hele veien, med TO endestusser bak(Simmons) og dette gjør at alle som ser på bilen min bakfra ser at jeg ikke har noe originalt.. Han sa på BT(han jeg egentlig ikke skulle snakke med) at han trodde de sjekka papirer, avgass, støy og bremser hvis jeg ville ha bremsepapirer..

De gikk over bilen min SKIKKELIG..

Men, jeg synest egentlig det er bra! jeg har jo ingen bukk, så for meg er det jo veldig vanskelig å komme til med brekkjern på bærekuler feks :P

 

Du snekrer bare en søknad, noe ala:

 

Jeg <sett inn navn her>, søker herved om motorbytte i volvo 240 stasjonsvogn (regnr: xx xxxxx).

Ombyggingen vil da omfatte bytte av motor, fra 2.3 liter K-motor (forgasser), til 2.3 liter FT motor (turbo injection).

 

Viser til vedlage fil: godkjente produktendringer

 

Volvo godkjenner motorbytte, så lenge man oppfyller visse krav:

220hk/280nm godkjennes, såfremt man har ventilerte skiver.

-> Jeg har ventilerte skiver på bilen min

Egenvekt av foraksellast må ikke overstiges

-> Motorens egenvekt er tilnærmet lik egenvekt av 2.3 k-motor.

CO-krav til det aktuelle kjøretøyet må opprettholdes

-> En injectionmtor har bedre kontroll på avgasser, enn en forgassermotor, så dette punktet blir oppfyllt.

bla bla bla

 

Med vennelig hilsen

<ditt navn>

<ditt tlf nr>

<din hele adresse>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Men hvis de spør etter alderen på motoren? Har sett at de ved flere anledninger skriver dette i merknad i vognkortet...

Du kan søke, før du har kjøpt motor!!

Alder skal ikke ha noe å si, så lenge CO, effekt og vekt oppfylles!!

 

Men, bare si du ikke vet alder, om de spør.. Det er uansett UVESENTLIG.

Du kan risikere de henger seg opp i det, men det er teit av dem, da det ikke har noe å si..

 

Jeg vet det feks er ulovlig å montere katalysator, på en bil som ikke kom med katalysator :hvaskjera

 

For all del, du gjør jo faktisk miljøet en tjeneste, om du bygger om fra b230k til b23ft.. Tviler på k'en er så særlig miljøvennelig :P

 

ps. du MÅ ha katalysator, pga. årsmodellen din.. Ellers klikker b.t. på deg! Du kan gjerne inkludere i søknaden at du skal benytte deg av katalysator også.

 

Det beste, er om du serverer alt på sølvfat.

Kommer du opp til b.t., med en ombygget bil, de ikke kan reglene/hva volvo tillatter, etc. så får du garantert problemer. Om du derimot søker på forhånd, så sparer du mye tid/stress. Du kan da også påklage vedtak, om du mener de ikke er rett. Ps. jeg har søkt om to motorbytter og ingen av gangene har jeg visst årsmodellen på motor, før godkjenningen. Det er rett og slett uvesentlig, de tester uansett CO, vekt på foraksellast, etc.

 

ps. de vil gjerne også teste alt annet, som dempere, bremser, håndbrems, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hva koster katalysator da? For jeg har ikke =/

Du får en ny på feiltema for 700kr, godkjent opp til 2.5 liter.

Evnt, får du en på huggeren til 100-150kr? Samme hvilken bil du tar den fra da, så lenge den er ca. riktig dimmensjon.. Kan ikke ta en fra en 8 liter amcar feks.. hehe..Ei heller en fra ford fiesta..

 

Men gjør jo ingenting om du tar en fra feks. opel calibra, bmw 5 serie, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah! Er det samme med nyere FT da? At jeg må ha katalysator samme pokker? Får vel stikke innom skroten og høre, men tror ikke dem er billige.. kommer litt an på hvem av de to karene jeg snakker med.. Ene ville gi meg et par releer og viskerarmen(den ved rattet) han andre ville ha 200 pr. del =(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah! Er det samme med nyere FT da? At jeg må ha katalysator samme pokker? Får vel stikke innom skroten og høre, men tror ikke dem er billige.. kommer litt an på hvem av de to karene jeg snakker med.. Ene ville gi meg et par releer og viskerarmen(den ved rattet) han andre ville ha 200 pr. del =(

Katalysator har ikke med motor å gjøre, men med bil.

Din bil skal ha katalysator, vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. du MÅ ha katalysator, pga. årsmodellen din.. Ellers klikker b.t. på deg! Du kan gjerne inkludere i søknaden at du skal benytte deg av katalysator også.

 

Hvis det du sier stemmer, så er det katalysator på K-motoren?:respect

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår