Gå til innhold

Loctite+Bensin? Ka type?

Ranger emnet

Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Gjest AndreMedNeon

Hei, jeg holder på å montere et nytt bensinsystem på bilen min, der noen av delene/endehylser trengs å tettes med jengetape eller lignende, jeg har hørt at hvit teflontape løser seg opp i bensin(Dette vet jeg ikke 100%) og lurte på om noen viste ka sort/type tetting jeg skal/kan bruke på disse plassene som kan bli utsatt for bensin.?

Takk

Mvh

Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg holder på å montere et nytt bensinsystem på bilen min, der noen av delene/endehylser trengs å tettes med jengetape eller lignende, jeg har hørt at hvit teflontape løser seg opp i bensin(Dette vet jeg ikke 100%) og lurte på om noen viste ka sort/type tetting jeg skal/kan bruke på disse plassene som kan bli utsatt for bensin.?

Takk

Mvh

Andrè

Jeg ville heller satset på gjengetettning fra loctite som tåler bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

HEHE, jau daaaaAA, var å så etter loctite i butikken, så kom jeg til et lite dilemma, hva type skal jeg ha? Liksom butikken hadde 16 forskjeldige typer men ingen hadde noe info om stoffer dem tålte, f.eks om dem tålte bensin etc, Noen som har peil på ka type? dem i butikken var like kloke som meg.

Takk

Mvh

Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

Jeg var på siden deres og så, men kunne ikke finne riktig sort ettersom produkt katalogen stod på tysk. Noen som har brukt dette i samenheng med bensin og jenger e.l? Hadde vert fint om dere hadde sakt ka type dere brukte da..

Takk

Mvh

Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tess har. men selv var eg i sommer å så etter det samme som du. I følge tess fins det ikke loctite som tåler bensin. KUN gjengeteip. Så eg kjøpte det. så i helgen skal eg prøve denne teipen se om den funker. lykke til

tess finner du på fjøsangerveien under Rimi ved dolly dimples. eller på kokstad.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha hydrolikk tettninga til locktite. beklage har ikke nummeret som du ska ha.

Det er vel den hvite guffa? Isåfall må du ikke utsette den for noen som helst form for væske før den har størknet helt...jeg snakker av erfaring... :(

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

Oki etter mye undersøking har jeg funne ut at Loctite 557 er det beste valget for gjengetetting av bensinsystem.

Og noe info som er godt å ha med seg på styrken på loctite:

Rød farge på stoff: Svak styrke

Blå farge på stoff: midels styrke

Orange farge på stoff: Sterk styrke (557 har denne fargen)

Alle tåler vist bensin og lignende kemi.

557 er også godkjent på vannsystemer og kan bruker f.eks på rørsystemer i huset :).

Andrè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider