Gjest Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 God dag. Jeg har nå fått bytta cluch og da selvsagt fått grisa til setene mine (kan vel ikke skryte på meg at de var så veldig reine fra før :D ) Men dog... Jeg har mørkeblått interiør og lurer på om noen veit om noe som er effektivt for å få disse stolene reine!? :) Kan nok kanskje hende det er litt olje-søl i dem.. :shake Ikke dirrekte olje-søl, men fått olje på kjeledressen og satt meg i setene etterpå.. Håper noen kan vaske seter her! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Du får jo kjøpt sånn "stol på rosa" greie.. Skal visst funke ganske greit =p Har ikke noen spess merker i huet.. Men stoff/stil rens funker ofte evt LITT Zalo for ekstra effekt.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 hei, biltema, m.m. selger sånn skum som du kan spraye på stolene og så støvsuge vekk etterpå. Vet ikke hvor bra dette funker, men det er jo verdt et forsøk?? Du kan vel gå over med feks. rødsprit først, om det er noen skikkelig fettete/sorte flekker, evnt. noe klesrens.. Hør med moren din, mao.. hehe.. er jo også alternativ å løsne trekket og få moren din til å vaske det i maskinen! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hørte med mamma! Hehe ;) Hu nevnte også sånn skum-greie så tenkte jeg skulle ta meg en tur rundtforbi og høre hvor de kan ha det! :) Vanskelig å ta av trekket? For de er ganske møkkete! :þ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hørte med mamma! Hehe ;) Hu nevnte også sånn skum-greie så tenkte jeg skulle ta meg en tur rundtforbi og høre hvor de kan ha det! :) Vanskelig å ta av trekket? For de er ganske møkkete! :þ Mener å huske det er noen sånne "jernkroker".. Sikkan skrev i sin prosjekttråd om å ta av, han festet det med strips etterpå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Jeg har mørkeblått interiør Har ikke du mørkegrått interiør a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Har ikke du mørkegrått interiør a? Kanskje det er derfor det bør vaskes...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 hehe:D ja da er det kanskje på tide å vaske det:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Sitteputa er ihvertfall lettest å få av trekket på, men det er jo en del jobb likevel da.. Skru ut sete. skru av ryggstøtta. 2 blekk som klemmer stoffet fast på seteramma på hver side. 2 pinner som holder trekket stramt foran og bak under setet. 4 til 6 ståltrådringer som fester stoffet til ramma på sidene. Løft opp trekket bakfra så du kommer til to ståltrådringer midt oppå seteputa under trekket. Trekket bør komme av. Dra ut alle ståltråder av stoffet og vask det i vaskemaskina. Dama mi rappa avfettingsmiddelet mitt da hun fant ut at det hjalp til å fjerne oljeflekker fra klærne hennes før vask i maskin. Verdt å prøve? Har du plysjtrekk maks 40 grader. Anyways; ståltråd ringene erstattes med svarte strips som funker bedre. Ryggen har lignende teknikk for demontering, men det er litt mer pill å få det på igjen. Men slett ikke vanskelig. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Det kan jo være verdt de 100-lappene det koster å leie en tepperenser en dag eller to...en slik dampvaske-sak altså... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Det jeg gjorde ,var å skru setene ut for å så dusje dem med avfetting og så stime dem med høytrykkspyler! funker som bare det!! (jeg brukte stimer med varmt vann) Men de må jo stå å tørke en stund da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Kanskje det er derfor det bør vaskes...? Haha :D godt poeng!! :D nei.. jeg er mektig sikker på at jeg har blått interiør gitt! =P Kjøpte en sånn spray-boks med skum og tømte hele greia utover alle setene i bilen... Venta i 2 timer og støvsugde... Så ikke NOE forskjell! Den boksen skal dem få billig tilbake av meg! Hjalp ikke en dritt! Da hadde ikke mamma flere forslag så da ringer man bestemor! :D Litt vann og grønnsåpe i ei bøtte... Piskes og SKUMMET brukes til å vaske! Det funka så jævli bra! :D oljeflekkene(!!) i setene er faktisk borte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Haha :D godt poeng!! :D nei.. jeg er mektig sikker på at jeg har blått interiør gitt! =P Kjøpte en sånn spray-boks med skum og tømte hele greia utover alle setene i bilen... Venta i 2 timer og støvsugde... Så ikke NOE forskjell! Den boksen skal dem få billig tilbake av meg! Hjalp ikke en dritt! Da hadde ikke mamma flere forslag så da ringer man bestemor! :D Litt vann og grønnsåpe i ei bøtte... Piskes og SKUMMET brukes til å vaske! Det funka så jævli bra! :D oljeflekkene(!!) i setene er faktisk borte! nice :-) "kjerringråd for bilmekkeren" Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Haha :D godt poeng!! :D nei.. jeg er mektig sikker på at jeg har blått interiør gitt! =P Kjøpte en sånn spray-boks med skum og tømte hele greia utover alle setene i bilen... Venta i 2 timer og støvsugde... Så ikke NOE forskjell! Den boksen skal dem få billig tilbake av meg! Hjalp ikke en dritt! Da hadde ikke mamma flere forslag så da ringer man bestemor! :D Litt vann og grønnsåpe i ei bøtte... Piskes og SKUMMET brukes til å vaske! Det funka så jævli bra! :D oljeflekkene(!!) i setene er faktisk borte! Du har vel ikke kjøpt deg ny bil nå? Mente det var mørkegrått i 240'en din jeg :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hvilken farge hadde setene under all møkka da?:hide Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg