Gå til innhold

Trenger info om Haltech E6H

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Har muligens en bil på hånden som har denne styringen.. Jeg har aldri vært borti dette før, men ønsker å lære.. Da trenger jeg flinke folk som dere til å lære meg litt om dette.. Motoren i denne bilen er nybygd, og er "grunnmappa", men det betyr vel at det er noe jobb igjen med justering..? Tips og råd taes i mot med stor takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og få tak i boken som følger med haltechen å les den først..

så burde man kunne det grundlegende om hvordan en motor fungerer.

Så for å justere må man ha bredbåns lamda og laptop. (burde også ha stetoskop eller noe for å kunne høre tenningsbank også.)

Hvordan motor som står i bilen du tenker på..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv og få tak i boken som følger med haltechen å les den først..

så burde man kunne det grundlegende om hvordan en motor fungerer.

Så for å justere må man ha bredbåns lamda og laptop. (burde også ha stetoskop eller noe for å kunne høre tenningsbank også.)

Hvordan motor som står i bilen du tenker på..

Jeg mener jeg har tilstrekkelig kunnskaper om grunnleggende motorkunnskaper, og har grei peiling på forgassermotorer og god gammeldags stifttenning.. Dette er en "gammel" Volvo B20, så selve motoren skal jeg nok ha god kontroll på, det er dette med motorstyring jeg ikke er så meget inne i.. Jeg jobber som automatiker, og der er PLS-programmering er del av jobben.. Ser for meg at det kan være en del likhetstrekk her.. Er vel "bare" en del parameter man må justere inn slik at det virker fint sammen..

Men er som sagt helt ny på dette..

Har en bekjent som er "guru" på dette, så blir vel til at han hjelper meg med dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig lett og bruke, ikke noe spes problemer er tenning og dyseåpningen som den brukes til å justeres.

Er halvgiver vis man bruker haltechen til det..

Har ikke verken prgrammet eller boken til den lengere da det ble solgt med resten.

Men kan lastes ned på http://www.haltech.com/downloads.htm

så last ned og les

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig lett og bruke, ikke noe spes problemer er tenning og dyseåpningen som den brukes til å justeres.

Er halvgiver vis man bruker haltechen til det..

Har ikke verken prgrammet eller boken til den lengere da det ble solgt med resten.

Men kan lastes ned på http://www.haltech.com/downloads.htm

så last ned og les

Takk for linken, men finner ikke E6H under "Manuals".. :(

Kai (KRB) mente at E6K skulle være ganske likt, så jeg laster ned den så lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider