Gå til innhold

Hvilket bateri skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

Bimer1987

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan kan du si at batteriet ditt ikke holder til å drive en jallaforsterker på "1000W"?

Mener ikke å være nedlatende nå, men det er nok ikke det som er feilen i hvert fall...

Sier jallaforsterker fordi det mest sansynlig er det, men jeg kan jo ta feil :)

Et hvilket som helst bilbatteri som fungerer holder i massevis til et anlegg som kan levere 1000 W RMS (maksimalt strømtrekk ca. 100 A).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at batteriet ditt ikke holder til å drive en jallaforsterker på "1000W"?

Mener ikke å være nedlatende nå, men det er nok ikke det som er feilen i hvert fall...

Sier jallaforsterker fordi det mest sansynlig er det, men jeg kan jo ta feil :)

Et hvilket som helst bilbatteri som fungerer holder i massevis til et anlegg som kan levere 1000 W RMS (maksimalt strømtrekk ca. 100 A).

Mvh

Stian

Vist du ser litt bedre etter ser du 2x1000watt rms :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Lanzar Heritage HTG264 Forsterker,

midlertidig løstning til jeg får råd til 2xPioneer PRS-D3000SPL forsterkere

men den funker jo bra nokk den.

Og så har jeg 2 stk forsterkere til front og hatthylle høytalerne.

Har bytta dynamoen til 100ampere med 15volt stift i, så det går bra så lenge jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Lanzar Heritage HTG264 Forsterker,

midlertidig løstning til jeg får råd til 2xPioneer PRS-D3000SPL forsterkere

men den funker jo bra nokk den.

Og så har jeg 2 stk forsterkere til front og hatthylle høytalerne.

Har bytta dynamoen til 100ampere med 15volt stift i, så det går bra så lenge jeg kjører.

Med en gang jeg så "2x1000w", så tengte jeg på HTG 264. Og jeg kan med hånda på hjerte si at denne yter ikke 2x1000wrms. Har selv prøvd en på en Stroker 15", og den ga faktisk ikke så mye futt som jeg tengte den skulle gjøre. 100amp dynamo, 15v regulator og optima holder nok til den ampen der skal du se:) Er vell 120 amp sikring i denne, om jeg ikke husker helt feil? 4x30amp sikringer? Samme som var i min OPTI1400D, som er på 1300wrms i 1 ohm, og den spillte noe bedre enn en HTG 264..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg så "2x1000w", så tengte jeg på HTG 264. Og jeg kan med hånda på hjerte si at denne yter ikke 2x1000wrms. Har selv prøvd en på en Stroker 15", og den ga faktisk ikke så mye futt som jeg tengte den skulle gjøre. 100amp dynamo, 15v regulator og optima holder nok til den ampen der skal du se:) Er vell 120 amp sikring i denne, om jeg ikke husker helt feil? 4x30amp sikringer? Samme som var i min OPTI1400D, som er på 1300wrms i 1 ohm, og den spillte noe bedre enn en HTG 264..

Nei, er 2x40A sikringer i den, har målt effekten og den er ganske rett, det eneste problemet med Ampen var att den ble varm.

Men satte noen vifter på den og nå fungerer den bra, men som sakt midlertidig løstning.

Men tror det blir en Pioneer PRS-D3000SPL forsterker til jeg får lønning.

Men kan vere noe problemer med dynamoen og, att den ikke lader på tomgang elns, skal sjekke det senere, men er Red Top bateri jeg har vett, er ikke like seige de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er 2x40A sikringer i den, har målt effekten og den er ganske rett, det eneste problemet med Ampen var att den ble varm.

Men satte noen vifter på den og nå fungerer den bra, men som sakt midlertidig løstning.

Men tror det blir en Pioneer PRS-D3000SPL forsterker til jeg får lønning.

Men kan vere noe problemer med dynamoen og, att den ikke lader på tomgang elns, skal sjekke det senere, men er Red topp bateri jeg har vett, er ikke like seige de.

2x1000wrms på 2x40 amp sikringer?? Jaja..! Red Top ja? Red Top er jo fra Optima det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt rett effektn nei, det skal jeg inrømme, men funker veldig bra til prisen.

Men skulle hatt Jellow Topp vett, mye bedre de, 55Ah og seigere.

Rettelse, "Yellow Top";) Selv ingen erfaringer med KineTik desverre, men har snakket med folk som bruker det og alle anbefaler det. Skal selv gå for noen HC2400 når alt av min stereo er solgt..Så gå for Kinetik:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider