Cozzie Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hvor er simringen her? Hva heter det på engelsk? På nr 2 står det drive for oilpump? Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 hva står det på 25? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Er ingen simmeringer på det bildet, verken i for eller bakkant av veiv. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 hva står det på 25? Crankshaft bearings Fikk beskjed på verkstedet at simringen på veiva måtte byttes.. Tenkte jeg skulle ta en titt på det hvor den lå for å finne ut om det var mye arbeid og tidkrevende for dem. Han ville ikke si noe om det var tidkrevende eller gi med en estimert pris heller. Hele fronten og registerreima er allerede av fra før Hvor bruker en slik simring å sitte da? Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Det er to simmeringer, en i framkant og en i bakkant. Den i framkant kan i mange tilfeller byttes bare ved demontering av registeret, i bakkant må man veldig ofte ut med veiva. Hvordan dette er på din motor vet jeg ikke... :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Dette ser ut til å være en femmer. Da sitter den fremre tetningsringen (zimmerringen) presset inn i oljepumpa. Vil ikke tro det er mulig å få den ut uten å demontere oljepumpa hvis du vil beholde anleggsflata for ringen hel etterpå. For å få løs oljepumpa må bunnpanna av. Den bakre tetningsringen sitter vulket inn i noe som på dårlig VW-norsk kalles tetningsflens, og må byttes som komplett enhet. Denne er videre skrudd fast i bakkant av blokka med seks (?) skruer. For å få løs den bakre tetningen må girkassa og svinghjulet bort. Trolig er det denne som lekker, men det kan selvsagt være den lille i forkant også. Ingen av tetningsringene er avbildet på tegningen. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Det er to simmeringer, en i framkant og en i bakkant. Den i framkant kan i mange tilfeller byttes bare ved demontering av registeret, i bakkant må man veldig ofte ut med veiva. Hvordan dette er på din motor vet jeg ikke... :( ut med veiva?? eg har bytt bakre simmerring på to traktora (! :)) då svinghjulet var tatt av var det berre å bore to skjølborande skrua inn i simringen å vippe den ut med en dekkspake.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Akkurat... For å sette det i litt perspektiv da.. er det en sjangs at den foran er på bilde her da? Nr 7 f.eks? Og er oljepumpa montert bak vibrasjonsdemperen? Er noe her som er ganske så oljete og klissete.. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 ut med veiva?? eg har bytt bakre simmerring på to traktora (! :)) då svinghjulet var tatt av var det berre å bore to skjølborande skrua inn i simringen å vippe den ut med en dekkspake.. Traktor er vel litt grovere enn en bil da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Akkurat... For å sette det i litt perspektiv da.. er det en sjangs at den foran er på bilde her da? Nr 7 f.eks? Og er oljepumpa montert bak vibrasjonsdemperen? Er noe her som er ganske så oljete og klissete.. Jepp, Det ser ut som det er nr.7 som er fremre simmring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 ut med veiva?? eg har bytt bakre simmerring på to traktora (! :)) då svinghjulet var tatt av var det berre å bore to skjølborande skrua inn i simringen å vippe den ut med en dekkspake.. Mange motorer har delt bakre simmering, da er det UMULIG å bytte simmering uten å dra ut veiva... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Mange motorer har delt bakre simmering, da er det UMULIG å bytte simmering uten å dra ut veiva... Du har skrudd for mye Chevrolet small-block gutt :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Ikke bare CSB som har den drittløsningen desverre... :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Nevn i fleng? Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Har byttet flere slike simringer på audi 5`ere, for å få løs den bakerste må du helst ut med motoren og svinghjulet må vekk. Videre sitter hele bakstykket skrudd fast i blokka med 6 skruer og to-tre på bunnpanna. Hele dette bakstykket må kjøpes hos møller, eller du kan være heldig å få tak i en som passer. Foran må bunnpanna av fordi det sitter to skruer til oljepickupen som går inn i pumpehuset. Ingen ting av dette er vanskelig eller sånn , men er ganske tidkrevende hvis du skal ligge under bilen e.l å gjøre dette. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.