Gå til innhold

"Klikkelyder" i 740'n?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Har altså kommet klikkelyder i bilen..

Samme lyden jeg gjerne hører i gamle skraphauger som raser forbi.. Når jeg gasser og turtallet stiger, så stiger også farten på klikkingen med... Noen som har noen ide?

Høres rett og slett ut som om motoren er skammkjørt og herpa, det er den ikke... Høres ut som det kommer fra venstre side i motoren (fra fronten når jeg står med hodet i panseret og grubler)....

Takk for all hjelp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Har aldri fiksa dette selv, men en liten overhaling av topp/ventiler skader vel ikke...

Prøv å juster klaringene.

Nå har jeg ingen teknisk innsikt selv da, så vil dette her være en stor og dyr jobb på verksted?

Jævla irreterende, kom her om dagen og gir seg ikke sånn som alle andre lydene har gjort.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det jo om det i det hele tatt er ventiltikking da..

Det er i hvertfall en lyd der du hører at det tikker i takt med turtallet...

Har foresten null peiling på hva et verksted vil ta for dette....

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det jo om det i det hele tatt er ventiltikking da..

Det er i hvertfall en lyd der du hører at det tikker i takt med turtallet...

Har foresten null peiling på hva et verksted vil ta for dette....

Klikking som går i takt med turtallet høres ut som en god forklaring det faktisk, så det er godt mulig det er det...

Får stikke innom et verksted og høre da!!

Men og kjøre med dette, er det skummelt? Kan motoren skjære seg, noen som kan bli fort ødlagt etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En volvo motor skal jo være kjent for å gå langt. En kamerat av meg har kjørt i 3mnd nå med kraftig ventiltikking, og det i en gammel ford escrot 1,6.

Jeg hadde stikki innom et verksted og spørt en mekaniker om han bare ville blitt med ut og hørt på motoren, så kanskje han stiller en diagnose.. Er du heldig så gjør han det gratis. Så kan du jo spørre hvor mye det koster å fikse dette...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En volvo motor skal jo være kjent for å gå langt. En kamerat av meg har kjørt i 3mnd nå med kraftig ventiltikking, og det i en gammel ford escrot 1,6.

Jeg hadde stikki innom et verksted og spørt en mekaniker om han bare ville blitt med ut og hørt på motoren, så kanskje han stiller en diagnose.. Er du heldig så gjør han det gratis. Så kan du jo spørre hvor mye det koster å fikse dette...

Ja, får gjøre det... Har gjort det en gang og to tideligere og, og da løsna de hele akslingen min og sjekka kryssa gratis så det går vell greit tenker jeg...

Anyway, klikker kraftig men ikke sånn veldig veldig liksom...

Motoren har nettopp passert 180.000 km så den skal nå holde et par hundre til, minst!!!

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med noen volvo kammiser eller no', det er sikkert en eller annen som har en ekstra pakning til overs..

Jeg har iallefall en del ekstra etter en del mekking og demontering..

Koster vel ikke all verden på biltema heller..

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...