le0n Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Har altså kommet klikkelyder i bilen.. Samme lyden jeg gjerne hører i gamle skraphauger som raser forbi.. Når jeg gasser og turtallet stiger, så stiger også farten på klikkingen med... Noen som har noen ide? Høres rett og slett ut som om motoren er skammkjørt og herpa, det er den ikke... Høres ut som det kommer fra venstre side i motoren (fra fronten når jeg står med hodet i panseret og grubler).... Takk for all hjelp?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Ventiltikking. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by VolvoRaggar Ventiltikking. Jaha, hva må gjøres fikses da? Må det investeres i nye deler? Forklar litt nærmere vist du gidder?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Har aldri fiksa dette selv, men en liten overhaling av topp/ventiler skader vel ikke... Prøv å juster klaringene. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 evt søk etter "ventiltikking" eller lignende her på forumet... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by VolvoRaggar Har aldri fiksa dette selv, men en liten overhaling av topp/ventiler skader vel ikke... Prøv å juster klaringene. Nå har jeg ingen teknisk innsikt selv da, så vil dette her være en stor og dyr jobb på verksted? Jævla irreterende, kom her om dagen og gir seg ikke sånn som alle andre lydene har gjort.. Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Nå spørs det jo om det i det hele tatt er ventiltikking da.. Det er i hvertfall en lyd der du hører at det tikker i takt med turtallet... Har foresten null peiling på hva et verksted vil ta for dette.... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by VolvoRaggar Nå spørs det jo om det i det hele tatt er ventiltikking da.. Det er i hvertfall en lyd der du hører at det tikker i takt med turtallet... Har foresten null peiling på hva et verksted vil ta for dette.... Klikking som går i takt med turtallet høres ut som en god forklaring det faktisk, så det er godt mulig det er det... Får stikke innom et verksted og høre da!! Men og kjøre med dette, er det skummelt? Kan motoren skjære seg, noen som kan bli fort ødlagt etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 En volvo motor skal jo være kjent for å gå langt. En kamerat av meg har kjørt i 3mnd nå med kraftig ventiltikking, og det i en gammel ford escrot 1,6. Jeg hadde stikki innom et verksted og spørt en mekaniker om han bare ville blitt med ut og hørt på motoren, så kanskje han stiller en diagnose.. Er du heldig så gjør han det gratis. Så kan du jo spørre hvor mye det koster å fikse dette... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by VolvoRaggar En volvo motor skal jo være kjent for å gå langt. En kamerat av meg har kjørt i 3mnd nå med kraftig ventiltikking, og det i en gammel ford escrot 1,6. Jeg hadde stikki innom et verksted og spørt en mekaniker om han bare ville blitt med ut og hørt på motoren, så kanskje han stiller en diagnose.. Er du heldig så gjør han det gratis. Så kan du jo spørre hvor mye det koster å fikse dette... Ja, får gjøre det... Har gjort det en gang og to tideligere og, og da løsna de hele akslingen min og sjekka kryssa gratis så det går vell greit tenker jeg... Anyway, klikker kraftig men ikke sånn veldig veldig liksom... Motoren har nettopp passert 180.000 km så den skal nå holde et par hundre til, minst!!! Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Start med å sjekke olja. Hvis det er nok olje og den er fin så må du kanskje få kustert ventiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by boXer Start med å sjekke olja. Hvis det er nok olje og den er fin så må du kanskje få kustert ventiler. Sjekka olja i går, var nok der... Dessuten hadde jeg oljeskift på den for 2 mnd siden, og den bruker heller ikke olje! Gobil.. Hehhe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Tror jeg fant ut hva som var gæli.. Klikkelyden kom sammen med en ganske bråkete gromlyd, og en pakning med grenerøret var sklidd ut.. Er nok det tenker jeg! Hva koster en sånn pakning? Billig det sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falk Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Hør med noen volvo kammiser eller no', det er sikkert en eller annen som har en ekstra pakning til overs.. Jeg har iallefall en del ekstra etter en del mekking og demontering.. Koster vel ikke all verden på biltema heller.. Siter Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen X Volvo 244DL 83' - B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Det var pakningene som var gåen ja.. 4 nye hos volvo forhandler 275,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg