Gå til innhold

Hjulbue rust på Toyota Corolla '94 3 dørs

Ranger emnet

dxlr8r

Anbefalte innlegg

Veldig lite handy. Prøvd å pusse ned før og slikt, og det funka dårlig. Er rust helt igjennom og tok det ikke tidlig nok. EU kontroll og sånt nå, og de liker vist ikke rust har jeg hørt.

Kan man rustsveise dette? Rusten er ikke så bred, men hele nedre deler av hjulbuen bør byttes. Kan dette rustsveises og hva koster slik cirka? Eller må jeg bytte hele hjulbuen? Dette vil jo koste helt vanvittig for en fattig student.

Når jeg fiksa det sist, tok vi å pusse ned. Og det var knapt noe igjen, var rust igjennom. Og vi gjennoppbygde med glassfiberstrie, og det ble meget fint. Men rusten kom fort igjen i stria, og nå henger den såvidt sammen. Den andre siden er noe bedre.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke puss men sandblås bort rusten. så smør på noe rust nedbrytene stoff. da kommer den ikke tilbake. så bygg skjermbuen i glassfiber...

Sist gang var det NULL metall igjen :P Var 7cm bredt lang renne på sikkert 30cm, som nå ikke inneholder metall, men glassfiberstrie.

Nå holder hele dette på å løsne.

Også den horisontale delen av der hjulbuen stopper og de tre cm'erne horisontalt inn pararelt med dekke |_ lissom er også bygde i glassfiberstrie.

Hva er sandblåsing? Er dette noe meg og min litt mer handy anlagte far kan fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utstyr får men kjøpt på biltema.

Det er en sprøyte som man blåser sand ut av som man sikter på rusten så vil den ta og slipe bort rusten..

Vis ikke er det jo å skifte skjermbuer da, er litt arbeid men er bedre å få gjort det før hele skjermen må byttes..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utstyr får men kjøpt på biltema.

Det er en sprøyte som man blåser sand ut av som man sikter på rusten så vil den ta og slipe bort rusten..

Vis ikke er det jo å skifte skjermbuer da, er litt arbeid men er bedre å få gjort det før hele skjermen må byttes..

Hva er skjermbue? Alt går i ett her. Blir vel som å rustsveise. Ta bort den rustne delen og erstatte med en ren.

Hva ville du ha gjort? Hvor lenge vil en sandblåsing løsning holde tror du?

Hva gjør jeg så? Grunner og slikt? Jeg bruker to timr på å skifte dekk, så jeg er veldig kløne :P Datamann jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider