simonsen racing Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hei! Har fått tak et helt nytt mitsubishi td04-15 agg (fra 940 tror jeg)å lurer på om det passer på eksos og eksosmanifoild på en 86 mod b230et motor med garrett turbo montert orginalt..? Har iallefall fått høre at oljerørene ikke vil passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 olje rørene passer ikke nei,men ellers skal det gå fint. Det jeg har hørt :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 du må borre litt i eksosflensen, for 2 av hullene er for små.. også må du fjerne styrepinnen på kompressorhuset, og vri både lager-delen og kompressordelen slik at det passer med oljetrykksrør etz. Da må du lage ny brakett for wg-aktuatoren.... ingen stor sak, har gjort det med min TD04HL-16t. Ligger noen bilder mot slutten på prosjekt-siden min. Du kan forresten IKKE bruke Garrett-rør på en Mitsubishi-turbo(ET-motoren har garett orginalt)... røra er ganske forskjellig i flensene, så du må enten custom-lage noen slanger fra TESS el no, eller så må du skaffe deg Mitsubishi-oljerør. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonsen racing Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei! Takker for svar. Angående oljerøra så ringte jeg til bil i nord og de kunne skaffe de for en tusenlapp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei!Takker for svar. Angående oljerøra så ringte jeg til bil i nord og de kunne skaffe de for en tusenlapp.. Volvo er billigere kompis... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonsen racing Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Bil i Nord er volvoforhandleren her i Tromsø.. Et lite spørsmål..sitt her med turboen i handa og lure litt på hva som er inn/ut olje og hva som er inn/ut vann..? Noen gode forklaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Bil i Nord er volvoforhandleren her i Tromsø..Et lite spørsmål..sitt her med turboen i handa og lure litt på hva som er inn/ut olje og hva som er inn/ut vann..? Noen gode forklaringer? Olje-retur er det hullet som har to skruehull.... oljetrykk er på motsatt side. De resterende er altså vann, og er samma søren hvilken vei du kjører vannet gjennom egentlig... ta det som passer deg best. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonsen racing Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 :) Takk for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.