volvoraaner Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 hei Jeg vurderer en rx7 gen 1. Hva er det jeg bør se etter når jeg skal kjøpe en sånn bil? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Desverre, rust... Spesielt i innvendig i hjulbuene bak, der festene til bakstillinga er. Normalt er interiøret rasert (stolene er i alle fall slitt ut) Den gamle 12A motoren som ble levert i Europa er den beste wankelen som er laget, i alle fall med tanke på holdbarhet. Ellers gjelder det som for alle andre biler med wankel. Vedlikehold er alfa og omega for en slik bil. Styr unna biler som ryker svart/hvitt i utstrakt grad, eventuelt få noen som har peiling på wankel til å bli med og se på bilen. 1 gen ble for øvrig levert med en del forskjellige motorer, og mange har også skiftet motor underveis. Disse ble levert originalt i 1.gen. 12A forgasser - fra 105 hester 12A injection - 130 hester og opp (usikre kilder) 13B injection - 135 hester 12A turbo - 165 hester. (Også levert med en del annet snacks, som blant annet justerbart understell originalt og forsterket girkasse) Denne skal du slite for å få tak i, da det bare finnes to i landet, og jeg vet at ingen vil selge sin... Ellers er det gode biler, begynner å bli klassikere, og i tillegg er de lette å skru på. Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 takker, bilen kommer ikke til å forbli org om jeg kjøper den, skal bygges om.. bilen er en 81 mod..skulle vist være i bra stand.. Står forøverig i sverige denne bilen. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg