Gå til innhold

Reimer

amanwitheclipse

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Eclipse GS 97 modell. Jeg skal bytte alle reimene på bilen. Men jeg får opplyst mange forskjellige konfigurasjoner. Noen sier at det er to register reimer, den ene som er vanlig pluss en som går på balanse akselen. Mens andre steder har jeg lest at det bare er en register reim og 2 kilereimer. Jeg lurer på om noen som eventuelt har byttet reimer eller drevet litt med denne motoren kunne ha hjulpet meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hei. Jeg har en Eclipse GS 97 modell. Jeg skal bytte alle reimene på bilen. Men jeg får opplyst mange forskjellige konfigurasjoner. Noen sier at det er to register reimer, den ene som er vanlig pluss en som går på balanse akselen. Mens andre steder har jeg lest at det bare er en register reim og 2 kilereimer. Jeg lurer på om noen som eventuelt har byttet reimer eller drevet litt med denne motoren kunne ha hjulpet meg.

mvh

Mulig du har fått fiksa dette for lenge siden men...

Jeg har en -95 modell med 2.0 16V Doch motor,

Reg reima på denne røyk sist helg. skal bytte den til torsdag hos en som jobber på Mitsubishi.

Kan spørre om han vil hjelpe deg og... hvor bor du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Det finnes kun amerikanske eclipser da det kun var der de ble solgt. Regreim bytte på en eclipse er faktisk en ganske grei jobb, har man litt mekanisk innsikt og kan telle samt er nøyaktig kan man godt gjøre det selv. Uansett skal etvhert mitsubishi-verksted kunne utføre service på en eclipse da den tross alt har samme 4G63 motor som en EVO (minus div ting som mivec osvosv). Layouten er den samme :)

-- 3000GT VR-4 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp av en jeg kjenner som jobber på mitsubishi på .

Han skaffa reima og bytta den for meg.

Ingenting var ødelagt i motoren.

Hvis noen trenger reim kan jeg kanskje høre med han.

Skriv opp motorkoden her så skal jeg høre med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal kjøpe reg reim: Aller først må du sjekke om det er mitsubishis 4g63 motor du har i bilen eller chryslers 420A motor. Har du mitsubishis 4g63 motor kan du kjøpe reim her (billigste orginale mitsubishi forhandler i usa)

http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=getLocator&siteid=213824&chapter=APP703&appSectionid=10&groupid=10007&subgroupid=61908&componentid=0&make=24&model=Eclipse&year=1997&graphicID=F703060&callout=24&catalogid=1

Hvis motoren din ser lik som denne har, har du chrysler 420a motor.

http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/viewtopic.php?t=2514&highlight=420a

Hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Takk for hjelpa. Jeg har en 420A motor i såfall..har egentlig ikke sjekka i dokumentasjonen til bilen...men den ser ut som den sølv eclipsen du med link til ja. Har du noen ideer om hvor jeg kan skaffe slik? har hørt med Grua auto som er importøren av mitsubishi i norge, de sier at den forbanna reima koster 800 kr liksom...og vet du forresten hva en silikonstrammer er?!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider