Blast_off Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hei... Har lakkert noen deler som har herdet i noen dager nå. Har bare et lite spørsmål. Er det normalt at det etter 2 - 3 dager kommer fingermerker i lakken dersom en legger litt press på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Eeeh... Nei. Såfremt du ikke har lakkert veeeldig tykt. Da mener jeg veldig. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Dersom det er for tykt, hvordan vil det da bli? vil det etter hvert bli hardt og normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Hvilken lakktype har du brukt ??, hvilken herder ?? hvilken tempertur brukte du under sprøyting, tørking ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Lakk fra RM (tett farge), er vel vanlig herder som hører til lakken, rundt 20 grader.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Kan du ha tatt feil herder? Høres ut som du har blandet epoxy-herderen i lakken... Epoxy-grunning og herder er av samme merke, sjekk boksene dine.. RM lakken skal ha MS-herder. Flaut å innrømme det, men har gjort den tabben der selv når jeg startet å lakkere... For å si det sånn, speila til Baron har ikke herdet enda... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 hehe:) gjorde samme feilen en gang eg også:) men dette var at eg klarte å bruke feil herderr til SPARKEL for noen år siden:) men var jo bare 13 da:P Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hehe...Shit happens.... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Nei har ikke blandet, lakk herderen er helt klar farge på og epoxy herderen er en lysebrun farge på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Kan ikke være litt gammel herder da? Kjøpte inn noe lakk og herder som ble stående et par år før det ble brukt fordi prosjektet tok lenger tid enn ventet. Lakken var litt myk et par dager lenger etter lakkering enn ventet, men er hard og fin nå. Da jeg kjøpte mer lakk fra samme stedet herdet den mye fortere etter lakkering. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Noen typer herdere liker ikke helt om de er blitt utsatt for minusgrader, men om dette gjelder for lakk herder skal ikke jeg si med sikkerhet............ Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg