Gå til innhold

ground zero gzpa1.8000d monoblokk

Ranger emnet

MrDanger

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jo. Det er tilsvarende ca

Mye er likt, men mye er ikke likt...

Dette chassiet på bassene har jo blitt ofte brukt har jeg sett ellers, og om et element har likt chassi og tåler noenlunde lik effekt vil ikke det si at elementet er det samme.. Det blir for dumt... Alle andre specsene ligner jo ikke i det hele tatt...

GZ elementet har en mye høyere følsomhet (GZ har 93.4 og SS har 89db), og mer påkostet membran... Er kanskje andre forskjeller og, men mer er det vanskelig å se med det blotte øye...

Når det gjelder forsterkerne, har de likt printkort ser det ut til, men ellers er det gode forskjeller... GZ ampen har et mye bedre "Signal to Noise" Ratio (90db mot SS som har 80db) så noe må da være forskjellig...

Og disse to ampene bruker samme printkort, betyr det at det er samme forsterker også? nei...

Og om du ser på innmaten så ser du at GZ ampen er noe mer gjennomført i byggkvalitet.. Et noe dårlig bilde av SS ampen, men fant ikke noe bedre dessverre..

Soundstream XXX-10000D

http://ampguts.realmofexcursion.com/Soundstream_XXX-10000D/inside1.jpg

Ground Zero GZPA 1.8000D

http://ampguts.realmofexcursion.com/Ground_Zero_GZPA_1.8000D/inside1.jpg

Noen som klarer å se vesentlige forskjeller og gjenkjenne kvalitet på komponenter? Matador?

Begge merkene har nok utrolig bra utstyr og fungerer nok helt sinnsykt uansett hvordan du vrir og vender på det, men tenkte jeg skulle informere litt så det ikke går rundt at ss og gz er mye det samme, det er det ikke selv om samme chassis eller samme printkort blir brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette chassiet på bassene har jo blitt ofte brukt har jeg sett ellers, og om et element har likt chassi og tåler noenlunde lik effekt vil ikke det si at elementet er det samme.. Det blir for dumt... Alle andre specsene ligner jo ikke i det hele tatt...

GZ elementet har en mye høyere følsomhet (GZ har 93.4 og SS har 89db), og mer påkostet membran... Er kanskje andre forskjeller og, men mer er det vanskelig å se med det blotte øye...

Når det gjelder forsterkerne, har de likt printkort ser det ut til, men ellers er det gode forskjeller... GZ ampen har et mye bedre "Signal to Noise" Ratio (90db mot SS som har 80db) så noe må da være forskjellig...

Og disse to ampene bruker samme printkort, betyr det at det er samme forsterker også? nei...

Og om du ser på innmaten så ser du at GZ ampen er noe mer gjennomført i byggkvalitet.. Et noe dårlig bilde av SS ampen, men fant ikke noe bedre dessverre..

Soundstream XXX-10000D

Ground Zero GZPA 1.8000D

Noen som klarer å se vesentlige forskjeller og gjenkjenne kvalitet på komponenter? Matador?

Begge merkene har nok utrolig bra utstyr og fungerer nok helt sinnsykt uansett hvordan du vrir og vender på det, men tenkte jeg skulle informere litt så det ikke går rundt at ss og gz er mye det samme, det er det ikke selv om samme chassis eller samme printkort blir brukt...

Alle forskjellene du har nevnt her er parametre som kan vri og vendes på omtrent akkurat som produsenten vil...

Membranmaterialet kan selvfølgelig være forskjellig, for det kan man få omtrent som man vil om man kontakter den virkelige produsenten.

Det står ikke hvordan noen av de måler SPL.

Signal to noise ratio er neppe verken 80 eller 90, men uansett ville man ikke merket forskjellen. Med det mener jeg at den like godt kan være 85,2, men det kommer an på flere ting som ikke oppgis.

Må på jobb, tar resten senere...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev CA! Watt messig så gir Gz 8000 v 16 og SS 10 000 v 18 volt om ikke jeg har missforstått. Ang komponenter innvendig, skal jeg ikke uttale meg noe som helst for når dere snakker om de forskjellige små dippeduttene innvendig, så kjønner ikke jeg ett pøkk. Har verken gått elektro på skolen, eller studert elektronikk på fritiden.

Også refererer jeg til det jeg har hørt av andre folk som jeg TROR har nok kompetanse til å uttale seg om slikt.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream XXX-10000D

Ground Zero GZPA 1.8000D

Oj, her var det litt å ta tak i.

Hvem har påstått at Ground Zero og Soundstream har identiske subelementer?

Jeg hadde faktisk trodd at du som har litt fartstid innen bilstereo (tross din lave alder) ville hatt et litt mer nyansert syn på dette.

Du burde jo vite at disse parametrene er svært lite pålitelige.

Enda mer interesant er det at du har så klare synspunkter på dette når du mest sansynlig aldri har sett, hørt eller testet noen av dem in real life.

Jeg har en av dem her ved siden av meg her nå for gjennomgående testing.

Og jepp, Soundstream måler ikke som oppgitt, de måler "bedre".

De er bla. mer følsomme enn oppgitt. (men jeg påstår alikevel ikke at den ene er bedre enn den andre)

Når det gjelder forsterkerene så er nok forskjellene betraktelig mindre enn det du skisserer her.

Den største forskjellen jeg umiddelbart ser av bildene du linket til er at:

Soundstream skrur effekt-transistorene sine fast i chassis kontra disse fjærbøylene som GZ bruker.

At Soundstream har overlegent større og bedre strømterminaler.

Vel, ingen av disse detaljene vil gjøre den ene bedre enn den andre, og hverken du, jeg eller noen andre vil høre forskjell.

Det kan helt klart være at noen av komponentene er forskjellig, men de har samme komponenttopologi og oppbygging.

Så alt i alt vil jeg påstå at disse 2 forsterkerene er meget like.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider