Gå til innhold

Dynamo på Vectra A 2.0i 91 mod

Ranger emnet


Såpa88

Anbefalte innlegg

Jessda!

Bila starter og "går" med litt starthjelp, men når jeg kobler fra starthjelpen slukner motoren med en gang. Da ser jeg for meg at det er dynamoen som har gått til he*****e.

 

så da lurer jeg på:

 

Er det vanskelig å skifte dynamo?

Hvilken dynamo er det orginalt på en vectra 2.0 i, 70 ah?

Og hvilke dynamoer passer på bila, kunne tenkt meg en bedre dynamo.

 

Mvh Såpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den e på 70A ... å d er ikke no problem å bytte dynamo ... trenger bare to skiftnøkler ... så e d bare å skru ... d e en kosejobb d der ... men en 70A dynamo e nu stor nok i massevis ... før å klare å bruke opp efekten som dynamoen klarer å lever må du ha nåkka på bilen dim som klare å bruke mer en 840W ... å d e men 12V ... å dynamoen ladde på ca. 14,3V så da e du oppe i 1001W ... så da må du vel ha litt i overkant av 10 stk 100W tusenmetera før å klare å bruke mer strøm en dynamoen klare å levere ... min mening er at man over hode ikke har behov for en større dynamo ... men vis d er med tanke på stereo i bilen vil det heller lønne seg å kjøpe en kondensator å plasere atme forsterkeren for å ungå spenningsfall i kabelstrekket fra bateri å bak til forsterkeren ...

 

å me litt uflakk så kan d hende du har tad live av batterie å i samme farta ... e bare å bytt dynamo å kjør dæ en go å lang tur å mål syrevekta på batterie etterpå(det kan dem hjelpe dæ me på bensinstasjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har mange ganger vert diskutert før og ikkje alle blir enig, men stor dynamo er alltid det viktigste for stor stereo. Kondensator hjelper på, men det beste er å ta problemet ved rota.

Eg skal sette på ein 100A dynamo som har vert brukt på Volvo min Vectra A og det ser ut til å vere plug n' play.

 

Fra vilken volvo ? kunne virkelig trengt mere strøm!

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har mange ganger vert diskutert før og ikkje alle blir enig, men stor dynamo er alltid det viktigste for stor stereo. Kondensator hjelper på, men det beste er å ta problemet ved rota.

Eg skal sette på ein 100A dynamo som har vert brukt på Volvo min Vectra A og det ser ut til å vere plug n' play.

 

Kjøper du dynamo til Vectra 2.0i med air er den på 100A.. Som du sier, kondensator hjelper kanskje.. Men hvor får kondensatoren kraften fra.. jo nemlig bat og dynamo.. Dermed er det mye bedre med grom dynamo og bat..

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår