Gå til innhold

Er det dumt å kjøpe brukt dieselbil før nyttår?

Ranger emnet

Naits

Anbefalte innlegg

Sidene prisene på dieselbiler generelt vil gå ned etter nyttår (også importbiler), vil dette ha en effekt på de brukte dieselbilene som allerede er i markedet i Norge?

Vil det med andre ord lønne seg, økonomisk sett, å vente til over nyttår med å kjøpe en brukt dieselbil?

Eller vil det ha liten/ingen effekt i bruktmarkedet?

Hva tror dere?

Ser gjerne at dere begrunner svarene deres :)

----

2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskej ikke eldre var riktig ord, men forholdsvis billige diesel biler kommer til å ligge på samme nivå. Dvs. biler under 150000. Disse tror jeg vil holde seg i pris, alt over vil nok stige noe i verdi.

Stige i verdi?

Hvis bilene blir billigere i innkjøp/import, vil det jo føre til at eldre biler vil bli billigere også?

----

2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stige i verdi?

Hvis bilene blir billigere i innkjøp/import, vil det jo føre til at eldre biler vil bli billigere også?

De aller nyeste vil nok synke en del i verdi siden det med de nye prisene blir billigere å kjøpe ny etter nyttår enn å kjøpe en brukt, tilsvarende bil nå.

Derfor vil bruktprisene på dieselbiler gå noe nedover, men selvfølgelig mest på de nyeste bilene.

På de eldre bilene tror jeg ikke det vil bli noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg feil hvis jeg sier at jeg tror at prisen på store amerikanske diesel biler vil øke?

Er vel det du håper på nesten siden du har en 97 Suburban :)?

Lurte på om jeg skulle bytte ut sugediesel i en bensintahoe som går på gass eller noe jeg. Men har hørt noe rykter om at propan priser vil gå opp og? var vel noe co2 utslipp grunner der og. Men det eneste propan slepper ut er jo nesten co2, som ikke er skadelig for mennesker, og derfor gjør byer renere. Selv om noen mener co2 skader atmosfæren osv osv.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider