Tombra Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Helt vanlig å kjøre med vifter mellom IC og radiator da feks. Har 2 selv, som suger luft gjennom IC og blåser gjennom radiator. Disse er termostatstyrt med "overrun" bryter inne bilen. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Helt vanlig å kjøre med vifter mellom IC og radiator da feks. Har 2 selv, som suger luft gjennom IC og blåser gjennom radiator. Disse er termostatstyrt med "overrun" bryter inne bilen. Nå er det jo slik at vi bor i Norge. Norge er ikke kjent for å være den varmeste plassen på jord slik at det skal ikke store tingen for å oppnå rett temp. Bensinen gir mest effekt ved en luft temp på 28 grader hvis jeg ikke husker helt feil. Så de fleste intercoolere gjør god nok jobb så lenge de får sirkulasjon. Har testet litt på evo'n på innsug temp. Den kommer orginalt med automatisk vannspyling på IC når tempen passerer optimalt forbrenning. Jeg tror at den har slått seg på maks ett par ganger på ett par år da ved hard kjøring etter å ha gått på tomgang en god stund. Skal du oppnå bedre effekt på IC så bytt ut alu rør i motorrommet da disse tar opp varme med silikonslanger som hindrer varmen i å nå luften og evt vannspray på IC da vann leder varme bortimot 200 ganger bedre enn luft. Personlig så tror jeg effekten av vannspruten på evo'n forsvinner i vekten av hele systemet for oss i kalde strøk ;) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.