Gå til innhold

Vannproblemer :(

Ranger emnet

veliro

Anbefalte innlegg

Det regner som alle vet mye på vestlandet, så derfor har jeg i ny og ne sjekka om jeg har vann inni bilen...

Sjekka i midten av september, da var det tørt, men nå idag var det bløtt...

Isoleringsmatta på passasjersiden er våt (ikke gummimatta oppå). Det ser også ut som om vannet kommer fra under frontruten en plass.

Har sett lenger bakover og, men det ser tørt ut mot baksetet, det ser heller ikke ut som om det er noe vann på førersiden...

Noen som har hatt samme problemet? Kan det være noe lignende dette --> http://www.calibra.no/howto.aspx?id=13 ?

Grunnen til at jeg lurer på om det er dette som er problemet er at jeg hadde et stort problem med dugg idag. Kjørte i en halvtime med vifta på fullt, og duggen holdt seg borte, men i det jeg svingte oppover en bakke ble ruta full av dugg! Kan dette ha noe med at da hele dammen rant ned i vifta?

Isåfall, hvor skal det ellers renne ut? Noen som har en ok forklaring?

Håper på svar RASKT!

Har nå klippet av isolasjonsmatta mot midtkonsollen og hengt den til tørk, har heldigvis ikke kommet noen synlige skader under matta :)

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange har lest tråden uten å svare. Har i tillegg lest litt rundt på forumet og kommet frem til en teori, og lurer på om noen av dere har noen erfaringer angående dette.

Har tatt av plastdekselet mellom frontruta og motoren, der var det en del løv og fukt (rundt og oppå et filter, pollenfilteret?). Kan det være dette løvet som har tetta til noen dreneringsrør, og vann derfor har kommet inn via siden på dette filteret? Dette mener jeg stemmer ganske greit da det dugger mye mer nå enn før (EKSTRA mye i oppoverbakker!).

Men så var det det... Er jeg blind eller er de dreneringsrøra vanskelige å finne?

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..har hatt kun problemer med dette på sidevinduet mitt..men det vet jeg at er pakningen..menne..hm..

jeg må nesten stikke i bilen å kikke litt hvis jeg skal finne de røra du leter etter...gi meg litt tid

edit: litt merkelig det der..såg ikke mye til rør..

menne..du skulle kanskje prøvd vannslange..så for noen spyle fra utsiden så sitte du inne, helst med sete og alt vekk så du ser hvor det kommer inn..

lykke til

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant problemet :) Har brukt hele dagen på å skru i bil og lese på forumet...

Skrudde av pollenfilteret, og i det jeg løftet det av randt det vann ned i vifta, dreneringsrøret ligger rett under dette filteret, og der var det stapp fullt med løv!

Herlig å ha funnet feilen...

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider