Gå til innhold

S: RÅ SUB! SoundSplinter RL-p15 dual 2 ohm

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier - selger "ungen" min pga overgang til større bil - og dermed større sub også! :)

Dette er et lite villdyr av en håndlaget 15-tommer, som er bygget for optimal lydkvalitet ved særdeles høye volum! :D

Produsert av TC Sounds i California, som også lager kvalitetselementer for kjente merker som bl.a. SoundStream (de dyreste subwooferne) til bil, og SVS, som er en kjent hjemmekinosubwoofer med pris/ytelse/kvalitet i særklasse.

Med en réell følsomhet på nesten 90dB, og muligheten til å parallellkoble spolene til 1 ohm for å få mest mulig ut av mindre forsterkere, sier det seg selv at dette er en høyttaler som er bygget for å yte maks. Slaglengde på 25mm én vei og 600W RMS termisk, gjør den vanskelig å matche både i dypbass og trøkk. I portet kasse har jeg oppnådd 144.4dB i en Civic HB, målt med TermLab-utstyr. I lukket kasse på mindre enn 35 (!) liter, og et langt fra optimalt oppsett i bilen jeg har nå: 135,6dB. Den lange slaglengden sikrer god dypbass selv i små lukkede kasser, men for å spille HØYT, anbefaler jeg definitivt å gå for portet kasse - lydkvaliteten er praktisk talt like god, så lenge kassen bygges riktig!

Anbefalte kassevolum er ca. 45 liter lukket, og ca. 85 liter portet (for linjær respons, dersom målet er maks dB kan kassen med fordel bygges større).

Sjekk ut seriøse høyttalere i særklasse på www.soundsplinter.com.

Send PM, eller en sms til 938 03 138.

Bud ønskes (høyttaleren er ca. et halvt år gammel, og brukt i kanskje 3 av disse månedene). Alt over 3000,- blir vurdert.

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på nettsiden jeg har linket til, deretter products og premium series subwoofers - Så til 15", og så har du all info og bilder du trenger for sikling.

Forresten er ikke sub'en lenger til salgs, da jeg har bestilt en til av denne isteden for å bytte til en 18"! :D :D

Neste sesong blir det SQL og 150dB (håper på 150, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg å se at det endelig har blitt interesse for dette.

Det koster ca. 3500,- for et slikt element, og ja, SoundSplinter sender til Norge.

Ser gjerne at folk tar henv. ang. elementet på PM.

Kan muligens ordne en billigere gruppeforsendelse, da jeg skal ha et element til snart... Istedenfor å selge, kjøper jeg ett til! :D

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstod så var listeprisen på denne ca. 1500-2000kr?

Dette er prisen i USA, ja. Pluss frakt og moms.

Du kan også sjekke prisen på f.eks. Alpine Type-R i USA, og sammenlikne prisen på denne høyttaleren i Norge. Og så kan du sammenlikne specs. på Type-R og RL-p15 fra SoundSplinter etterpå.

Det er ingen tvil om hvem jeg velger, og jeg har hørt begge...

Edit: Om dere ikke finner det, så får man en Alpine Type-R til ca. 100 dollar på eBay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider