Gå til innhold

Feilsøking på dynamo

Ranger emnet


RamstadTech

Anbefalte innlegg

hvis du har den i bilen så kan du måle ladespenning med multimeteret stilt in på DC mellom B+ på dynamo(tykk kabel/pluss ut fra dynamo) og til gods på nynamo. og litt turtal 2-3000rpm da sjekker du laderegulatoren at den lader riktig. rundt 13,5-14,5 jo mer jo bedre men ikke mer en 14,6-7 maks. så stiller du på AC (veksel spenning) og måler det samme. da sjekker du "lekasje " fra likeretter diodene. spenningen her bør ikke overskride 0,5V MAKS helst ikke mer en 0,2-0,3V. du kan også sjekke hvor mange amper den leverer ved og koble en strøm tang(ampermeter tang) på pluss ledningen og helst en belastnings tester for batteri på bateriet og skru op belastningen hvis ikke skru på vifter og varme tråder stereo fjernlys osv sov osv og øk turtallet til 2-3000rpm dette varierer fra dynamo til dynamo(pleier å stå på dynamoen). hvis ikke du kan gjøre dette selv skal neppe et verksted ha alverdens for å sjekke dette.. er fort gjort hvid man kan det og har utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår