Gå til innhold

Muligens kjøp av Opel Vectra A, vil ha innspill

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal selge denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1282319&username=

bilen.. Jeg får den for 5000,-

Det som må gjøres er å sette på en bensinslange som går mellom røret fra bensinpumpa og motoren... Ellers er det ikke noe galt med den... Hva syns folket? Er det mye stylingmuligheter til denne bilen? Noen spesielle svakheter?

Det er ingenting rust i bærende konstruksjon, og såvidt overflate rust... Kikka på den i stad, så ikke så gal ut..

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp. Har selv en Vectra A, og med litt fantasi og nevenyttighet er det mye man kan gjøre med den! Det finnes masser av billige deler, både brukte og nye, pluss at du får tak i ganske mye styling og tuning hvis du leter litt. Rieger, Mattig, Lenk og Irmscher har masse godbiter, men det skal ikke mere til enn noen fete felger og litt småplukk før Vectra'n kan se fet ut...

 

Som med andre gamle Opeler så vil det alltid være mulighet for rust, men hvis du behandler bilen riktig så skal det gå greit. Registerreim og regelmessig oljeskift er ting man bør holde øye med på Vectra, men har du litt omsorg for motoren vil den sannsynligvis holde lenge. Vet du hvilken motor som står i den?

 

Her er min egen Vectra, mer info og bilder finner du i prosjekttråden i signaturen.

stemning1tx4.jpg

 

Lykke til med avgjørelsen! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også Vectra A er en god bil. Utenom rust og småplukk feil som dukker opp konstant. Med en skrutrekker og litt tid så kan man ta alt som er selv og deler er det nok av.

 

http://gallery.skrekkugle.net/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=4139

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i bakre dempertårn fikk jeg høre var vanlig når jeg skulle av å se på en vectra, så sjekk det:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 2.0i, 8v vil jeg tro... Er 115hk`en.. Var å kikka litt nærmere på den i dag, så ikke gal ut egentlig... Noe småplukk er det, men ellers er bilen fin og hel... Blir nok lakkering, også kanskje jeg kommer over noen brukte felger hvis jeg er heldig ;) Budsjettet mitt holder knapt til røyk og bensin til moppa for tida lissom :P

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp lexuslykter osv, senk, felger med lav profil 16"? fjern emblemer og eventuelle pyntestriper osv, å monter åpent luftfiler, da har du tøff bil med fet lyd;)

Som kenut sier, dropp Lexus lykter. Brede 16"ere med dekkstrekk er dritfett på Vectra, debadge gjør mye for utseendet. For øvrig:

 

- Sote baklykter og sideblinkere (ikke for mørkt!)

- Lakkere fangerne i samme farge som bilen (gjør MYE for utseendet)

- Sette netting i frontfangeren? (IKKE sølv alunetting!)

- Ny grill eller modde den gamle, sett i netting (IKKE sølv alunetting!)

- Litt grommere bakpotte med et enderør du liker (gir både utseende og lyd)

 

For all del hold deg unna store bodykit og vinger. Hold bilen clean, få på noen streite felger og senk den, og du har det som trengs for en fet Vectra. Tips til småting som kan gjøres med bilen finner du i prosjekttråden min - prosjektet mitt var lavbudsjett inntil nylig. Der kan du nok plukke opp noen småting. ;)

 

Lykke til, og velkommen blandt Opel gutta! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gidder heller ikke legge mye penger i fanger, skjøter osv.

Da blir det heller en clean look. Det med at fangerene bør lakkeres i samme farge som bilen, er jeg fullt klar over, og planen er å gjøre det, da jeg regner med å hellakkere bilen i løpet av vinteren... Ang soting av baklykter og vinduer og slikt, så blir det sotespray på baklykter og sideblinkers.. Vinduer: Soting av sidevinduene bak, og et mørkt pent rullegardind i bakvinduet.. Hvordan er mulighetene for anlegg i disse bilene? Maks budsjett til anlegg er ca 5000,- Er en combi, så har litt plass å rutte med :)

Ellers takk for alle svar :)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gidder heller ikke legge mye penger i fanger, skjøter osv.

Da blir det heller en clean look. Det med at fangerene bør lakkeres i samme farge som bilen, er jeg fullt klar over, og planen er å gjøre det, da jeg regner med å hellakkere bilen i løpet av vinteren... Ang soting av baklykter og vinduer og slikt, så blir det sotespray på baklykter og sideblinkers.. Vinduer: Soting av sidevinduene bak, og et mørkt pent rullegardind i bakvinduet.. Hvordan er mulighetene for anlegg i disse bilene? Maks budsjett til anlegg er ca 5000,- Er en combi, så har litt plass å rutte med :)

Ellers takk for alle svar :)

Hvis du vil ha min mening, skal du sote vinduer, sats på jevn soting. Det vil si, ikke ha for mørkt, heller litt lysere som du kan ha både foran og bak - og prøv å få noen til å sote bakruten din - ser mye bedre ut hvis du først skal ha soting. Ellers syns jeg planen din høres spennende ut. Ser frem til en prosjekttråd med masse bilder! (Hint hint) ;)

 

Høres ut som du ellers har en bra plan. Vectra kler clean look! Anlegg kan være tricky, på min er hattehyllen i stål, så litt vanskelig å modifisere... Men med litt fantasi kan du nok få inn et dugelig anlegg. Hvis du ikke er så nøye med passasjerer kan du jo hive ut baksetene, men da kan du ikke plukke med deg så mange babes.. :D

 

 

Reservehjulbrønnen kan brukes til subkasse, eller du kan montere subber mot baksetene. Tar du litt bilder og legger de ut i en post på bilstereo subforumet får du nok svar fra noen av lydguruene der.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår