Gå til innhold

motor som koker, C20NE

Ranger emnet


omegamats

Anbefalte innlegg

Du spyler fra den øverste slangen fra Kjøle vesketanken så du får gjennomgang i motoren fra toppen av motor .så kan du gjerne helle litt avfettning i kjølevannet og la den gå litt med det. så skyller du den igjennom til du får klart fin springvann ut.,. Du kan jo ta en Komp test på blokka, og sjekke om det er noe avik fra sylindere, Bruker den mye olje/kjølevann??

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den koker vell egentlig uansett om lokket er av, eller på. :( vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

 

Bare for å avklare dette. Kokepunktet er høyere med lokket på enn med lokket av. Når du har lokket på får du et høytrykkssystem og dermed hever du kokepunktet. Derfor er dette spørmålet relevant. Jeg vet at bla på min gamle mercedes 300 var kokepunktet på ca 120 grader c. Dette til info.

Opel omega 2.0 16v 1995

Mazda 6 2006

Yamaha virago 750 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.

kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ?

 

det er noe av det samme jeg også sliter med, ved kjøring på vei i hastigheter over 50 er det ingen problem, men om man kommer til kø eller lignende, blir den veldig varm. derfor har jeg vurdert å montere elektrisk vifte forran radiatoren som kan styres manuelt fra coupen.

Saab 9-5 aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår