omegamats Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 noe som vet hva som kan være gale siden motoren koker hele tiden, uansett kjøring. har nettopp byttet termostat og termogiver, men dette løste heller ikke problemet. kan det være vannpumpen? på forhånd takk :) Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 noe som vet hva som kan være gale siden motoren koker hele tiden, uansett kjøring. har nettopp byttet termostat og termogiver, men dette løste heller ikke problemet. kan det være vannpumpen? på forhånd takk :) låter som topp-pakning.. :S Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Høres ut som veivføler ;) eller hva? Neida er ikke så godt kjent med denna motoren.. men koker den når du tar opp lokket på kjøleveksa eller bare koker den.? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Høres ut som veivføler ;) eller hva? Neida er ikke så godt kjent med denna motoren.. men koker den når du tar opp lokket på kjøleveksa eller bare koker den.? den koker vell egentlig uansett om lokket er av, eller på. :( vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Toppakkning, tett radiator, masse luft i systemet... Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 takk for svar :) tenkte å spyle igjennom systemet i dag, men hvilke slange skal jeg koble til spylerslangen? kan jo ikke koble den til på øvre radioatorslange heller, for da vil jeg jo miste gjennomstrømmningen. Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Du spyler fra den øverste slangen fra Kjøle vesketanken så du får gjennomgang i motoren fra toppen av motor .så kan du gjerne helle litt avfettning i kjølevannet og la den gå litt med det. så skyller du den igjennom til du får klart fin springvann ut.,. Du kan jo ta en Komp test på blokka, og sjekke om det er noe avik fra sylindere, Bruker den mye olje/kjølevann?? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 ok, nei den bruker ikke olje, men kjølevannet blir det lite av siden den koker, alt fordamper. men hørte at det kunne være lokket på tanken som kunne være feilen, at det slapp ut damp. men det ser no helt og fint ut. takk for tipsene Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 nå er systemet igjennomspylt, dette var vellykket, nå koker den ikke lengre. takker for rådene jeg har fått :) Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hadde vel litt luft i systemet du da:) men begynner den og koke igjen har du nok med stor sikkerhet en gåen toppakning Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virago Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 den koker vell egentlig uansett om lokket er av, eller på. :( vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Bare for å avklare dette. Kokepunktet er høyere med lokket på enn med lokket av. Når du har lokket på får du et høytrykkssystem og dermed hever du kokepunktet. Derfor er dette spørmålet relevant. Jeg vet at bla på min gamle mercedes 300 var kokepunktet på ca 120 grader c. Dette til info. Siter Opel omega 2.0 16v 1995 Mazda 6 2006 Yamaha virago 750 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren. kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegamats Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ? det er noe av det samme jeg også sliter med, ved kjøring på vei i hastigheter over 50 er det ingen problem, men om man kommer til kø eller lignende, blir den veldig varm. derfor har jeg vurdert å montere elektrisk vifte forran radiatoren som kan styres manuelt fra coupen. Siter Saab 9-5 aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 toppakningen? Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg