Gå til innhold

motor som koker, C20NE

Ranger emnet


omegamats

Anbefalte innlegg

jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.

kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ?

 

Jeg har det samme problemet, men jeg har ny termostat, godt luftet system og byttet vannpumpe ved forrige reg.reimbytte. Jeg har mest sannsynlig dårlig toppakning, så jeg har gitt det skylda. Ikke noe vann i olja enda, men litt eksos i ekspansjonstanken.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet, men jeg har ny termostat, godt luftet system og byttet vannpumpe ved forrige reg.reimbytte. Jeg har mest sannsynlig dårlig toppakning, så jeg har gitt det skylda. Ikke noe vann i olja enda, men litt eksos i ekspansjonstanken.

 

-Magnus-

 

i min tank også vil jeg tro, det begynner å ryke opp fra tanken når jeg starter og lokket ikke er på. så er godt mulig jeg må bytte toppakkingen, noen som vet hva det vil koste og fikse dette? jobber med å selge reservedeler så pakkningen og sånt fikser jeg. men hvor mye det vil koste i arbeid.

Saab 9-5 aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen vel ikke så dyr, men jobben koster en del. Jeg har tenkt til å kjøre så lenge det går uten å bytte, men jeg har fått priser fra 7700,- til 12000,- her i Trondheim. 12k var selvsagt merkeverkstedet. Er vel mulig at det er enklere og dermed billigere på en C20NE enn på en X20XEV. Lønner seg i hvert fall å ringe rundt og sjekke pris. Her i Trh var det ganske mange verksteder som ikke ville ta jobben engang.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall hvis det er aluminiumstopp, og det regner jeg vel med at det er?

 

Hvis du klarer å montere og demontere toppen selv er det nok uansett laaangt billigere å levere den til planing enn å betale verksted for hele jobben.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det problemet at min blir veldig varm på tomgang, men under kjøring holder den seg konstant på første streken på måleren.

kan det være en kombinasjon av luft, termostat og dårlig vannpumpe ?

Sjekk vifte clutchen. Er en vanlig feil på omega a.

Når motoren er kald kan man stoppe viften med bare fingrene, og når motoren blir varm skal viften ikke kunne stoppes med fingrene.(au!!!)

Seriøst: Ikke putt fingrene i viften når motoren går!

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår