BimmerFanatic Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Fatter har nettopp kjøpt en '03 Chevrolet Tahoe 5.7, og pga. nyttevekten som såvidt bikker 3500kg registreres denne som lastebil...ergo: det er i utgangspunktet ikke lovlig å kjøre denne bilen med kun klasse B førerkort. Er det noen som kjenner til straffeutmålingen dersom man blir stoppet bak rattet i en sånn bil, uten C-graderingene i førerkortet? Bare litt nysgjerrig... ;) Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kRYTEC Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Jeg kjøpte meg tahoe for snart 2 år siden og har enda ikke rotet meg til å ta C1 lappen som den krever. Har blitt stoppen ett par ganger (teknisk m.m.) og har da bare fått muntlig tilsnakk på at jeg ikke har den rette lappen med beskjed om at jeg må få tatt den asap! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kRYTEC Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Kan jo i forbifarten nevne at hvis du kræsjer e.l. og dem finner ut at den som kjørte ikke hadde C1 lappen så gjelder ikke forsikringen og du har ett seriøst problem etterpå :-\ Noe å ha i bokhodet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 24, 2003 Rapporter Share Skrevet August 24, 2003 Originally posted by kRYTEC Kan jo i forbifarten nevne at hvis du kræsjer e.l. og dem finner ut at den som kjørte ikke hadde C1 lappen så gjelder ikke forsikringen og du har ett seriøst problem etterpå :-\ Noe å ha i bokhodet! Kanskje et extra tankekors for deg detta?:rolleyes: Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet August 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Spørs om det er verdt å ta sjansen, ja...vil nødig ende opp med hverken ameldelse, feit bot eller kollisjon/ulykke uten gyldig forsikring. Er det mye mas å ta lastebil-lappen, da? Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 ikke lett lastebil. den er like lett som vanlig bil.. jeg holder på med vogntog nå. det er noe du burde holde deg unna. fy faen til noe teori helvete... men du kan jo kjøre tahoe.. det skiller om bare 3kg fra at du SKAL ha lov til å kjøre..... skjer jo ikke direkte noe om du blir stoppa. værtfall ikke om du kjører pent.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grøfterally Skrevet August 26, 2003 Rapporter Share Skrevet August 26, 2003 Originally posted by kRYTEC Kan jo i forbifarten nevne at hvis du kræsjer e.l. og dem finner ut at den som kjørte ikke hadde C1 lappen så gjelder ikke forsikringen og du har ett seriøst problem etterpå :-\ Noe å ha i bokhodet! Forsikringen din vil kun kunne ugyldiggjøres dersom de kan bevise at du ikke er skikket til å kjøre bilen, noe som er relativt usannsynlig at de kan gjøre med tanke på at bilen er av en modell som også kan registreres som personbil,da med et par kg. lavere nyttelast. Og dersom du ikke har skyld i ulykken er det uansett motparten som dekker alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg