Gå til innhold

Problem etter fjerning av luftfilter boks

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

Bilen er en Volvo 940 Turbo, 94 mod. B230FT. Har montert K&N åpent filter, tok kun bort lokket på luftfilter boksen. Og alt fungerte. Men i dag når jeg fjerna bunndelen på luftfilter boksen så viser turbo målern høyere vakum på tomgang, å lader nesten ingenting. 2 små slanger som sto på boksen står i "friluft", må disse blendes? Går en slange fra wastegate og en fra kompressorhus til en "klump", der står det da en kort slange bit i friluft nå. Mistenker den har noe med dette å gjøre. Noen som vet?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter jeg moterte Åpent filter, såkalt Green filter, har bilen min (940 turbo pluss) gått litt ujevt på tomgang. Noen ganger ligger den over 1200 omdreininger, og andre ganger på 6-700 (normalt). Nå skal det sies at jeg monterte filteret nylig og at temperaturen har siden jeg monterte det ligget godt på minus siden. Jeg har derfor en liten mistanke om at det er kulden som gir et signal om at motoren er kald? og derfor øker tomgangen?

Noen som kjenner til dette? Og evt. burde jeg ikke bruke åpent filter om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med KN-konfiler på min iallefall. Er jo kun visst man drukner filtret i olje at dette vil skade LMMn. Vist du ikke har et feste til filtret bør vel dette lages (må fixse det sjøl snart etter 2,5år..)

De slangene til turbo+sjiten må du finne ut hva går til??

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg moterte Åpent filter, såkalt Green filter, har bilen min (940 turbo pluss) gått litt ujevt på tomgang. Noen ganger ligger den over 1200 omdreininger, og andre ganger på 6-700 (normalt). Nå skal det sies at jeg monterte filteret nylig og at temperaturen har siden jeg monterte det ligget godt på minus siden. Jeg har derfor en liten mistanke om at det er kulden som gir et signal om at motoren er kald? og derfor øker tomgangen?

Noen som kjenner til dette? Og evt. burde jeg ikke bruke åpent filter om vinteren?

 

 

Vasket spjellhuset nylig? Ikke?? Gjør det, funket snus på min allefall.

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår