Gå til innhold

Varsellampe i dashen... Den pæra lyser, men alle lysene virker. Hvorfor?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har merket at det er lys i den varsellampa som sier at det er noen pærer eller noe som er gåen, men jeg har alt av lys i orden, og fremdeles så lyser den lampa. Noen som vet hva som gjør at denne lyser? Bilen er forøvrig en 240 83mod GL..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Har merket at det er lys i den varsellampa som sier at det er noen pærer eller noe som er gåen, men jeg har alt av lys i orden, og fremdeles så lyser den lampa. Noen som vet hva som gjør at denne lyser? Bilen er forøvrig en 240 83mod GL..

Den lyser bare for å si at den eksisterer:)

Det er sjarm med gammal god førr det:P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme feilen jeg også. men på min slår den seg bare på når jeg slår på fjernlysene..

Måten denne glødetrådvakten fungerer på er at den har 2 strømkretser (høyre og venstre side av bilen).

Den måler begge to og dersom alle pærene er i orden er der lik motsand i begge kretsene. Er der ei pære som er kraftigere, svakere eller gåen så slår resistansen (motstanden) i kresene skjevt ut og den vil da indikere dette som deffekt pære..

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme feilen jeg også. men på min slår den seg bare på når jeg slår på fjernlysene..

Måten denne glødetrådvakten fungerer på er at den har 2 strømkretser (høyre og venstre side av bilen).

Den måler begge to og dersom alle pærene er i orden er der lik motsand i begge kretsene. Er der ei pære som er kraftigere, svakere eller gåen så slår resistansen (motstanden) i kresene skjevt ut og den vil da indikere dette som deffekt pære..

Så om jeg kjøper helt nye pærer til hele bilen slik som dem skal være med tanke på effekt og slikt, så skal lampa slukkes?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg kjøper helt nye pærer til hele bilen slik som dem skal være med tanke på effekt og slikt, så skal lampa slukkes?

garanterer ikke noe, men den skal det om der ikke er noe overledning en plass som fører til feilmeldinga.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 850n min så lyser lampa når jeg starter opp, men den slokkner når jeg tråkker på bremsen, vet ikke om det er slik på 200 serien:confused:

er sånn på nyere volvoer, er for og "sjekke" bremselysa eller no.. er vertfall sånn på 940n til brodern

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider