Gå til innhold

Varsellampe i dashen... Den pæra lyser, men alle lysene virker. Hvorfor?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På 850n min så lyser lampa når jeg starter opp, men den slokkner når jeg tråkker på bremsen, vet ikke om det er slik på 200 serien:confused:

 

 

biler som er solgt til tyskland har dette.. så det er mulig bilen din er bruktimport eller??

 

Det var hvertfall ett påbud i noen år... sjekk av bremselys..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du har koblet noe på lysene eller noe sånn..

 

æ bei plaga m d lyse når æ satt på nye baklamper.. sidn jeg paralellkoblet slik at jeg fikk to 2-polte pærer i hver lykt, istedenfor ei..så når æ trøkkte på bræmsa så kom det lyset på.. det må være siden det ble for mye motstand eller noe slik..

men værtfall når jeg koblet tilbake til originalt, så ble det bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke brukt universal metoden får å få 3 baklys på hver side?? har du det vil denne varellampa lyse.

 

universal metoden = låne strøm fra nabo pæra.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke brukt universal metoden får å få 3 baklys på hver side?? har du det vil denne varellampa lyse.

 

universal metoden = låne strøm fra nabo pæra.

har ikke noe å si ettersom motstanden fortsatt blir lik på begge kretsene.

 

Har dere ikke lært om likninger? Vektskålen holder seg helt rett uansett tyngde så lenge det er likt på begge sider.

 

Samme med strømmen. Om man øker strømmen likt på begge sider så er motstanden også lik på begge sidene (kretsene).

 

Har selv 3 lamper på hver side. Reagerer ikke på det den.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 lys på hver side bak... Lagde ekstra hull til det fjerde slik at jeg fikk lys helt ytterst på hjørnet også. Men som malone sier, så skal jo ikke det ha noe å si, siden motstanden fortsatt blir lik, om jeg har rette pærer i på begge sidene, noe jeg har.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyset lyste på min bil og, selv om alle lysene virket...

 

Så eg gjorde bare det enkleste å skiftet alle lyspærene (unntatt park og skilt) de har tydligvis ingenting å si..

 

Og da forsvant det lyset.. Så viss du er så nøye på det, så er jo det enkleste bare å skifte alle pærene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være dårlig jording på en av lyktene, ville jeg tro.. Da ville man jo ikke fått full spenning til ene siden, vel?

 

Eller er jeg helt på bærtur? Ville vel påvirket "balansen" eller "vektskålen"; som malone kaller den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår