Gå til innhold

Rå BRUKBAR Polo....!??

Ranger emnet

PoloBoy

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere der ute som er "erfarne" i gamet kan gi meg noen gode tips på rå felger og greit senkesett til Polo!??

Vet det ikke burde være vaskelig (brede 13"/14" og justerbart skrudd i bunn....), men det er nemlig søster som hovedsaklig skal kjøre bilen, så den må kunne BRUKES! Kan derfor ikke ha noe som subber eller må lirkes over kanter/humper!

Hadde derfor satt stor pris på litt hjelp om felgstørrelse og senkesett som hadde passet!!!??? Tips om felgtype som ser bra ut på denne bilen taes også imot med takk, da det sannsynlig vis blir en liten stor-handel snart, for å få pyntet litt på det nye familiemedlemmet!

MEN, som sagt, bilen må kunne brukes, samt være litt tøff (såkalt tøff bruksbil.....), da både søster og jeg kommer til å bruke den! Det er hovedpoenget med denne tråden iallefall.......;)

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bli 8x15" eller 7,5/8x16" da...?!

15" 195/45/ og 16" 205/40 eller 215/40 dekk.

du har jo disse RH cup felgene som går igjen på alle poloer, er vel ganske billige i kurante dimensjoner og..! visst ikkje har du jo Dezent Cup som er en felg som ligner veldi på RH felgen..som du kan få enda billigere! ville gått for felger med noe kant hvertfall, men da må du som regel ha litt bredde på felgen:)

og et senkesett som senker ca 50-60mm og nye dempere så bør det vel fungere!?

da bør bilen bli brukbar og kjørbar for søster:)

Vw Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8x15" med 195/45 er etter min mening det beste kompromisset mellom utséende og kjørbarhet.

Må jo ikke senke like mye som nitewlkr på bildet

7 eller 7,5x16" med 195/40 funker åsså bra!

13" gir for lav rulleomkrets, slitsomt å kjøre etter min mening

14" blir naturligvis litt bedre...

Steffan er jo tøft!

post-295-13804851925226_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blueboy

må bli 8x15" eller 7,5/8x16" da...?!

15" 195/45/ og 16" 205/40 eller 215/40 dekk.

du har jo disse RH cup felgene som går igjen på alle poloer, er vel ganske billige i kurante dimensjoner og..! visst ikkje har du jo Dezent Cup som er en felg som ligner veldi på RH felgen..som du kan få enda billigere! ville gått for felger med noe kant hvertfall, men da må du som regel ha litt bredde på felgen:)

og et senkesett som senker ca 50-60mm og nye dempere så bør det vel fungere!?

da bør bilen bli brukbar og kjørbar for søster:)

195/45 å 40mm senking holde lenge te dame kjøring :D :op :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

8x15" med 195/45 er etter min mening det beste kompromisset mellom utséende og kjørbarhet.

Må jo ikke senke like mye som nitewlkr på bildet

7 eller 7,5x16" med 195/40 funker åsså bra!

7.5x16 205/40 takk

:D ;) :cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider