Gå til innhold

ingen kvittring fra turbo

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

mye svar fram å tilbake her, ser etter biler som får kvittre lyder, div. volvoer å 200sx'er

 

men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

såå det eg må gjøre e å finne en bil med luftmengdemåler?

kan noen nevne et par biler som har!?!:)

 

Nei det er det(mengdemåler) du IKKE må ha. :) Du har luftmassemåler og den er åpen hele tiden(blokker ikke tilbaketrykket), som jeg skrev lengere opp.

Du må nok lage ny rørgang eller drite i det er jeg redd.

 

men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk??

 

Du er nok inne på noe der ja. Trykk og mengde luft turboen flytter. Det mest ekstreme du hører er vel Divisjon 1 rallycross og WRC biler. Disse har jo temmelig høyt ladetrykk og turboer som flytter store mengder luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk??

Lyden skiller litt utifra hvor langt ut i surge-området stakkaren blir mishandla... dvs,trykk,størrelsen på turboen og hvor fort og hvor mye luft som dumpes...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe med mengde luft å gjøre og hvor stor fart den har. har du feks. FMIC er det mye mer luft så må finne seg en annen vei ut når du slipper gassen. fikk sinnsyk rå lyd på min toyota gt4 jeg hadde etter jeg monterte FMIC. veldig rå skjelvende lyd med dumpventil og nesten like rå lyd uten dumpventil. denne lyden var noe jeg ikke hadde før FMIC ble montert.

 

Husk bruker du for store IC-rør blir spool-up mye tregere og farta på lufta er dårligere. i ditt tilfelle der du har liten motor (1.8t) så skal du ikke bruke større enn 51mm/52mm rør/slanger til IC.

 

Det er min erfaring. :)

 

mvh.

 

Regn litt på hvor mye luft en turboladder puster, og volumet i linen/laddeluftkjøler, så finner du raskt ut at det er en dråpe i havet.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår