Gå til innhold

B20 i E30

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nei det nok ganske så enkelt vil jeg tro vi snakker forgassermotor og stifte tenning her. Nå pleier ikke jeg å være frekk altså, men spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor i helvete vil du gjøre det:shake

Hehe men så titta jeg i signaturen din.....snakker vi bilcross eller. Da skjønner jeg det:)

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor B20..?? Hvorfor ikke B21, B23 eller B230 av et eller annet slag..?? Er jo mye mer "kurante" motorer det nå til dags.. Er jo 80-90 Hk i en b20 om jeg ikke husker feil, og litt over 100 i en B21..

Men når du først har kebabtralle, hvorfor ikke få tak i en kababrrakett (BMW motor) som passer rett nedi..?? Er jo anklere det da..

Men om du absolutt skal ha den B20'en nedi, så er det jo en del jobb du må gjøre.. Du må lage nye motorfester, girkassefeste, modifisere mellomaksling, kanskje modifisere hull for girspak, modifisere clutchwire og gasswire, koble ledninger (de 3-4 som trengs).. Så det er en god jobb, men for så vidt en enkel jobb om du har plass å holde på, tid og utstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg skal ha B20 er at jeg får en gratis på søndag og at hvis du har for mye hk så bare spinner det og du får ingen fart....girkasse har jeg ikke tenkt på ennå..det ordner seg nok..

Hmm.. Der er jeg uenig med deg du.. Det høres ut som at du kun kjører på normale dekk.. Kjøp deg to gullabo og ha bake, regner med du har sveisa sperre, det er et minimum.. Du må ha med girkassen til B20'en, å tilpasse bmw-kassen er mye jobb for ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem hvis du har tilgang til sveiseapparat og søylebor.Du tar B-20,girkassen + mellomaksling og setter det oppi.

Girkasser/akslinger får du overalt.

Der mellomakslingen skal gå innpå diffhuset så vil nok ikke hullene stemme.Sveis igjen de hullene som er og bor opp nye som passer overens med mellomakslingen

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder ikke kjøpe en b230e fordi jeg får den GRATIS..gidder ikke bruke masse penger på dekk.jeg kjører junior ja..åssen det??

bruker du ikke peng på dekk så henger man jo rett og slett ikke med da...det er lixom det som har mest å si i bilcross:D... men b20 i den er ikke en vanskelig jobb.. har jo satt b21 i min, og det tar en ca 3-4 timer med effektiv jobbing så er det meste gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider