motorsportdude Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Er det stor jobb å sette en volvo-B20 i en BMW E30? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 ingen som har peil på dette? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Nei det nok ganske så enkelt vil jeg tro vi snakker forgassermotor og stifte tenning her. Nå pleier ikke jeg å være frekk altså, men spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor i helvete vil du gjøre det:shake Hehe men så titta jeg i signaturen din.....snakker vi bilcross eller. Da skjønner jeg det:) Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 litt mere krutt i volvo-motoren og det er ikke akkurat vanskelig å få tak i deler til den motoren..står jo en gammal volvo bak hvert hushjørne..er bilcross ja, skal bygge den opp i vinter..kjøre neste sesong.. Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Men hvorfor B20..?? Hvorfor ikke B21, B23 eller B230 av et eller annet slag..?? Er jo mye mer "kurante" motorer det nå til dags.. Er jo 80-90 Hk i en b20 om jeg ikke husker feil, og litt over 100 i en B21.. Men når du først har kebabtralle, hvorfor ikke få tak i en kababrrakett (BMW motor) som passer rett nedi..?? Er jo anklere det da.. Men om du absolutt skal ha den B20'en nedi, så er det jo en del jobb du må gjøre.. Du må lage nye motorfester, girkassefeste, modifisere mellomaksling, kanskje modifisere hull for girspak, modifisere clutchwire og gasswire, koble ledninger (de 3-4 som trengs).. Så det er en god jobb, men for så vidt en enkel jobb om du har plass å holde på, tid og utstyr.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hva skal du gjøre med girkassa? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 grunnen til at jeg skal ha B20 er at jeg får en gratis på søndag og at hvis du har for mye hk så bare spinner det og du får ingen fart....girkasse har jeg ikke tenkt på ennå..det ordner seg nok.. Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 adapter og bruke bmw girkassa? Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 grunnen til at jeg skal ha B20 er at jeg får en gratis på søndag og at hvis du har for mye hk så bare spinner det og du får ingen fart....girkasse har jeg ikke tenkt på ennå..det ordner seg nok.. Hmm.. Der er jeg uenig med deg du.. Det høres ut som at du kun kjører på normale dekk.. Kjøp deg to gullabo og ha bake, regner med du har sveisa sperre, det er et minimum.. Du må ha med girkassen til B20'en, å tilpasse bmw-kassen er mye jobb for ingenting.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 bruk heller B230 og adapterplate til girkassa, er MYE mere deler til B230 en B20. for mye hk= spinning, vel du blir frakjørt om du kunn har 100 hk. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 hehe... sats på b230E motor el no i den duren.. B20er avlegs nå til dags.. selv er jeg også en stor fan av slik gammel støtstangs motor, men er kalde fakta at nyere crossflow motorer er MANGE ganger bedre til bilcrossbruk. Kjører du junior el? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 jeg gidder ikke kjøpe en b230e fordi jeg får den GRATIS..gidder ikke bruke masse penger på dekk.jeg kjører junior ja..åssen det?? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Enkleste er jo å bruke volvokassa, så skjøter du sammen en mellomaksling av volvo/BMW akslingene. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Er ikke noe problem hvis du har tilgang til sveiseapparat og søylebor.Du tar B-20,girkassen + mellomaksling og setter det oppi. Girkasser/akslinger får du overalt. Der mellomakslingen skal gå innpå diffhuset så vil nok ikke hullene stemme.Sveis igjen de hullene som er og bor opp nye som passer overens med mellomakslingen Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 jeg gidder ikke kjøpe en b230e fordi jeg får den GRATIS..gidder ikke bruke masse penger på dekk.jeg kjører junior ja..åssen det?? bruker du ikke peng på dekk så henger man jo rett og slett ikke med da...det er lixom det som har mest å si i bilcross:D... men b20 i den er ikke en vanskelig jobb.. har jo satt b21 i min, og det tar en ca 3-4 timer med effektiv jobbing så er det meste gjort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.