Gå til innhold

Sub for syns skyld i Vectra B 97 - RF coaxial 6,5" Fanatic?

Ranger emnet

El_Joki

Anbefalte innlegg

Det ser bra ut! Har du flere bilder av kassa? Spesielt inni...

Ka du mener med inni? Inni selve kassa? Der e ikke stort å se. Ikke nu ihvertfall. Blei ferdig med subben idag nemlig.

Trakk hele kassa i stoff, men va aleina da så fikk ikke tatt nån bilder av akkurat det, men det va grei skuring. Lim å stoff; klistre klistre. Skjøre litt med kniv å vips så va man ferdig...

Men her e nu nån bilder til som en liten avslutning.

Her e kassa trekt helt i stoff. Ikke skjært ut hullan til elementan enda. Stoffe passa rimelig bra i bilen da

Da_e_kassa_trekt_i_stoff_Small.jpg

Satt inn elementan å kobla til. Høyt.kabelen blei bare dytta gjennom et hull å tetta med silikon

Satt_elementan_i_Small.jpg

Å sånn som dette blei det da seende ut i bagasjerommet mitt tilslutt.

Endelig_feridg.jpg

Da har æ lagd den subben æ ville ha. En liten å søt sak som ikke tar opp stor plass å passer bra inn i bagasjen. Ikke spilte den så allerværst heller. Man hører den jo så da har æ gjort nåkka riktig... :D

E enda på utkikk etter en forsterker da. Kan ikke ha den harrye greia som ligger å slenger der nu. Ikke bare bare å finne nåt man har lyst på som ligger innafor kravan.

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen forslag til forsterker:

Cadence M3000 (endel over budsjettet ditt kanskje, men kan sikkert finne noen brukte) - 66x184x203mm

http://www.elutstyr.no/product_info.php?manufacturers_id=26&products_id=507&osCsid=dd766064b7a358b6b4a154dabdeb95f7

Autostudio E-200.2D - 260x52x167mm

http://www.autostudio.fi/product_info.php?manufacturers_id=6&products_id=4686

Begge disse yter over 100WRMS i 4ohm, noe som vil passe subbene dine bra :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo pent dette her.

Håper du finner deg en forsterker som er kraftig nok til å drive elementene dine godt nok til at du får litt trøkk selv om du har gått for at det skulle ta minst mulig plass...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, la et lag med glassfiber på innsiden også. Gikk fin fint det... Åsså stappa æ vatt inni så det ikke blei sånn klang av kassa. Glassfiber e jo ikke helt sånn dødt som MDF.

Fant no universal spray lim på Shell her i byn. Det sto at det ikke kunne utelukkes fare for at den va kreftfremkallende så æ tenkte det va Good Shit. Å det va det... :D

Trikset e å ha en skarp (veldig skarp) kniv å en god saks når man holder på å ta sæ tida til å være nøye. Da går det veldig bra...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på inni-inni kassa. Hadde bare lyst til å se litt.. Om du hadde forsterket med glassfiber på innsiden og slikt.

Hei! Fant noen bilder på kameraet fra inni kassa. Jeg hadde knipset uten minnekortet i å da la de seg på en internminne så når jeg ved en feil satt kameraet i dockingastasjonen uten minnekort i så dukket de opp, syns jo å huske jeg hadde noen bilder fra det... :P

Her får du se.

Her fra litt avstand. Du ser strimlenee med glassiber som jeg har lagt langs veggen og litt ut på platen.

Kassa_etter_glassfiber_inni.jpg

Så et nærbilde innni kassa. Her ser man tydelig strimlene. Fant ut at det va det letteste for å får det jevnt inni. Ikke lett å forme til for store glassfiberbiter.

Close_innni_kassa.jpg

Her er inni et hjørne der jeg ikke klarte å se hva jeg gjorde, måtte bare ta det sånn ca. Tok bilde etterpå å må jo si meg forholdsvis fornøyd... :D

Usynlig_hj_rne_inni_kassa.jpg

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kan det se ut som æ har funnet mæ forsterker. Eller dvs den e bestilt allerede, nu e det bare den ventinga... Vente vente!!

Håper nu den passer. I.flg målan skal den jo det...

Ka dåkker tror om den her? En Pioneer PRS D200.

prsd200_detailpage.jpg

Specs finner dåkker her

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens litt mer glassfiber på denne før den er ferdig. Fikk den nye forsterkeren å har foreløpig bare skrudd den fast oppå subben men har lyst å bygge noe rundt så den ikke bare ligger der liksom.

CIMG6752_Small.jpg

Så sånn ser det ut nå, også lyser Pioneer blått når den er på. Drittstilig! :D:D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja du spæll væll alle reinan på heile finnmarka bort med d dær anlægge?"

Hehe!

Æ spæll væll ikje vækk nånn såm hælst...

Men så var det heller ikke planen min. Men jeg kan spille høyt nok til at jeg synes det er for høyt med nåkk bass. Fornøyd. Og så tar det ikke noe plass nesten. Får enda inn de 10 kassene med øl som jeg fikk inn før jeg bygde sub... :D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare mekke litt til idag. Bygde mæ et deksel som på en måte dekker rundt forsterkeren så den ikke bare stikker opp oppå subben. Må si mæ fornøyd tross all motgangen det skulle vise sæ at æ møtte...

Folk e jo mer glad i bilder enn tekst her på forumet ;P så her e nån bilda fra bygginga som tok ca 4 timer totalt.

Begynner som vanlig med å klippe/skjære ut en mal i papp

CIMG6765_Small.jpg

Så tegne den over på spon å kappe den ut når man vet at den kommer til å passe

CIMG6767_Small.jpg

Målte så opp hvor forsterkeren sto å skar hull til den. Legg merke til at det e ca 2 mm med spon som holde hele greia sammen på venstre sida å det øverste hjørnet. Va litt skeptisk til om det skulle holde

CIMG6768_Small.jpg

Så kappe til no bordbitta å klossa så den står stødig. Hakkan i bordet foran e der festan til forsterkeren e

CIMG6769_Small.jpg

Trekke den i samme stoff som subben å vips så va man ferdig. Tror stoffet e det e eneste som holder de tynneste sidan fra å knekke. Det va skjøre greier altså

CIMG6770_Small.jpg

Å så et siste bilde in action. Syns det e litt tøft det blåe lyset å Pioneer logoen som lyser

CIMG6771_Small.jpg

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider