Gå til innhold

Bamsemoms: Nissan Skyline R34 GT-T 98.mod

Ranger emnet

Bamsemoms

Hvordan vinge skal jeg ha?  

269 stemmer

1. 1. Hvordan vinge skal jeg ha?

• Carbon vinge?
      82
    • GTR vinge?
      188

Anbefalte innlegg

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:thumb Nice!

Skal du ha hvite skilter på den da?

Bilen skal ha hvite skilter ja. Jeg får ikke bilen før den har hvite skilter siden det er ett firma som tar den inn.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis ;)

Tror vi må ta en photoshot av denne til våren Marius ;)

Det må vi få til ;)

DynaCore: Det blir gjort en hel del med bilen når jeg får den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare gratulere med kjempe tøff bil:driving

Grattis!

Håper du får hvite skilter, dette er sakset fra japanauto.no:

Registrering

Det har tidligere blitt registrert JDM (Japan Domestic Market) biler i Norge på flere forskjellige måter. Skal ikke gå inn på disse nå.

Vi har, foruten et par biler som har blitt registrert på Motorhistorisk grunnlag, registrert våre biler med originale papirer vi har fått fra TUV og DEKRA i Tyskland. Dette har gått bra inntil en gang nå i November hvor det plutselig ble bråstopp. Det viste seg at TUV og DEKRA har benyttet tester som har blitt utført på Europeiske modeller av bilene vi har bestilt papirer på. Dette ble oppdaget først nå i høst og vegvesenet godtar derfor ikke lenger TUV eller DEKRA papirer. De forlanger nå underlags dokumenter på papirene vi tidligere brukte. Dette har de jo nå god grunn til rent bortsett fra at JDM bilene stort sett bare avviker minimalt fra de Europeiske modellene. Vi satt straks igang og sendte en Supra til DEKRA for å teste avgasser og bremser osv. for å lage underlags dokumenter. Vi var nå klare igjen for å sende enda en bil ned for flere tester og vi var også klare for å ofre en bil til kollisjonstest. I mellomtiden sendte vegvesenet sine nye krav over til TUV og DEKRA og de svarte oss med at selvom de utførte alle tester de kunne så tilfredstilte de allikevel ikke norske myndigheter. De krevde også, blandt veldig mye annet rart en kollisjonstest til nærmere 100.000 Euro (ca. 800.000,- Norske kroner) samt at vi da måtte ofret en bil så nærmet vi oss millionen bare for denne testen. Når i tillegg TUV og DEKRA sier at selvom vi gjør alt dette vil det allikevel ikke være nok, så blir det litt tungt. VI jobber nå mot sfoor i vegvesenet for å prøve å få litt forståelse for at dette er noe drøyt. Vi har håp om at noen etterhvert får opp øynene og letter litt på disse kravene. Vi hadde håp om at vi skulle få dette iorden før nyttår (og nye avgifter) men ser nå at det toget mest sannsynlig er gått...

Derimot har vi gode opplysninger for deg som velger å IKKE registrere bilen og spare myndighetene for den inntekten. Vi i http://www.drift-battle.no (med Fredrik Sørli i spissen) har nå endelig fått det til og fått drifting inn under Norges Bilsports forbund. Dette fører til at vi nå kan få lisens til bilene våre. Trenger da ikke lenger hverken "vanlige" skilt eller prøveskilt for å kunne kjøre bilen på bane. Alt du trenger nå er å få lisens på bilen. Kravene for dette er meget enkle å tilfredstille. De er også alle sammen satt for å fremme sikkerheten for oss selv... Se http://www.drift-battle.no for nærmere beskrivelse av kravene. Prisen for lisens er kr. 250,- pr.år!!!

I tillegg må fører ha fører lisens. Dette koster kr. 350,- pr år.

Obligatorisk førerforsikring tilkommer også på kr. 175,- pr. år.

Dette betyr at for kr. 775,- pr. år har du alle lisenser og førerforsikringer i orden og kan delta på treninger, løp, osv med bilen. Behøver vel ikke å fortelle at du da sparer MYE i avgifter.....

Lykke til.

mvh

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare gratulere med kjempe tøff bil:driving

Grattis!

Håper du får hvite skilter, dette er sakset fra japanauto.no:

Lykke til.

mvh

Joachim

Vent å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis at den endelig kom da!!! du kan jo sjekke på 200sx forumet i tråden der(stemmer,du er jo der og)

japan auto sammarbeidet visst med N4S om dette, så tror det var full stopp ihvertfall en periode til de finner på noe lurt.. Alfaseth Auto ser jeg også reklamerer mye, med at deres reg ikke går under de nye gruppene.. hvordan i all verden regger dem da??

:)

GODT NYTTÅR!

svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis at den endelig kom da!!! du kan jo sjekke på 200sx forumet i tråden der(stemmer,du er jo der og)

japan auto sammarbeidet visst med N4S om dette, så tror det var full stopp ihvertfall en periode til de finner på noe lurt.. Alfaseth Auto ser jeg også reklamerer mye, med at deres reg ikke går under de nye gruppene.. hvordan i all verden regger dem da??

:)

GODT NYTTÅR!

svein

Vent å se ;) :driving

Er mye som ikke egner seg blant almenheten. Men lover å holde dere oppdatert på hva som skjer og så klart, når skiltene er på plass.

MVH

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Blir vel til å bruke å bilen en del når det blir varmt og jeg har fått på delene som er bestilt og kjøpt inn.

Gleder meg stort til å få den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra det her, fikk du regga den før avgifts helvete da?=)

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra det her, fikk du regga den før avgifts helvete da?=)

Gjorde ikke det. Hadde ikke regnet med det heller. Men får ta en ting av gangen :)

Men ser fram til å få bilen. Sånn at jeg kan begynne å skru og modifisere ting slik at jeg får bilen slik jeg vil ha den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider