Gå til innhold

Litt overpriset Eiker felger kanskje?

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Har bytta ut 2 felger meg bulk på innsida. Ikke store smellen som skal til på innsida. Samt at en ble det helt uten grunn veldig mye kast i.

Kan og legge til at på et par-tre av felgene mine måtte det legges på veldig mye vekter. (på nye felger). Er vel luftbobler i støypen sikkert.

En jeg vet om punkterte, men kjørte litt likevel for han var straks hjemme. Hjulet ble naturligvis litt varmt og når han stoppa bilen kollapsa felgen helt. Den sank rett og slett sammen!

Tenk på hva som da kan skje på bane med kjempevarme bremser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer vel litt ann på hvordan profil det er på dekket å vel? har selv et billigmerke som heter mega, de funker som bare faen på min bil mens en kompis har de på en 850 å han har kjørt 2 sønder å sammen, han har 17" å jeg bare 16" med mere dekk å jeg herjer an god del med min bil mens han stort sett bare kjører til å fra jobb... Så det kan nok være noen felger som er litt dårligere metall i en andre....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er å få kjøpt ny på volvo,koster ca 1000kr stk mer enn en ny eiker felg.

Det var mer enn jeg visste..

Men da koster de altså ca 2000 kr per felg? Hadde heller gått for no annet, hvis jeg ikke så absolutt SKULLE hatt orginale volvofelger da..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=4918&o=0&katId=-1

Fra bilde 3 og utover.

Skjønner ikke hvorfor dere syter sånn over eikerfelgene plutselig. De er billige felger (unntatt de som er nevnt i annonsen:hvaskjera )som ser helt OK ut. Og noen er eksperter på å få alt de tar i til å gå i filler og klarer vel å slå disse felgene urunde også. Mine har ikke en skramme selv om jeg bor langs en 80km/t grusvei med fæle høl, steiner som stikker opp og ferister. Og nei, jeg har ikke kjempeprofil og kjører ikke pensjonisttempo.

Og å kalle de stygge og "oppbrukt" fordi de er vanlige blir for dumt. Det finnes flere 240'er enn eikerfelger, så med samme ganeralisering må det jo bety at dere synes 240'ene deres er stygge og "oppbrukte" også da, eller?

Bare for å poengtere usakligheten til enkelte.

Jeg tror de fleste som kjøper disse felgene, som meg selv, driter tynt i om det er "oppbrukt" og vanlig eller ikke så lenge det er finere enn rustne stålfelger.

Eikerfelgene har vel egentlig vært "oppbrukt" fra dag én hvis man skal se sånn på det, for det er jo bare "kopi" av en original volvofelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider