Gå til innhold

Ekstra- og xenon lys på A100 C4 (med S4 C4 lykter)

Ranger emnet

Gjest Peder Ferjebilettør

Anbefalte innlegg

Er det noken her som har montert ekstralys på sin A100 C4? Har eit par spørsmål:

- Ka slags brytar har dåken brukt inni bilen til av/på knapp?

- Kor koble dåken til den ledningen som gjer at ekstralysa lyser når fjernlysa slås på?

Har kjøpt 2 stk Hella Rallye 3000 blue som eg skal ha på i vinter og kan lite om å montera slikt. Har koblingsskjema å sånt men er usikker på det sista spørsmålet eg spør om. Har tenkt å kjøpe ekstra bryterar til å ha over cd spilleren (lik dei som tåkelys, bakrutevarmer osv er på). Noken som har brukt desse før? Legg gjerne ved bilde av ledningsnett slik det er lagt opp.:)

HAR OPPDATERT TRÅDEN MED NOKEN BILDER PÅ SIDE 2:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har klart å få lyktene til å lysa nå. Var ikkje så vanskligt så eg hadde trudd. Blei skikkeligt bra fjernlys. Men nå kommer neste spørsmål:

-I 1000 metringane er det parklys. Viss eg skal kobla til dei, må eg ha ein ekstra ledning som går frå bilens orginale parklys, ut til parklysa i 1000 metringane? Koble eg dei på strømmtilførselen på hovedpæra i 1000 metringane så lyser den vel bare når fjernlys er tent?

Noken som har noken glupe svar eller andre løysningar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å få lyktene til å lysa nå. Var ikkje så vanskligt så eg hadde trudd. Blei skikkeligt bra fjernlys. Men nå kommer neste spørsmål:

-I 1000 metringane er det parklys. Viss eg skal kobla til dei, må eg ha ein ekstra ledning som går frå bilens orginale parklys, ut til parklysa i 1000 metringane? Koble eg dei på strømmtilførselen på hovedpæra i 1000 metringane så lyser den vel bare når fjernlys er tent?

Noken som har noken glupe svar eller andre løysningar?

ta en strømtyv å sette på parklysa på bilen å så kabel inn i 1000 metre.. enklest å greiest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en strømtyv å sette på parklysa på bilen å så kabel inn i 1000 metre.. enklest å greiest:)

Okay, då prøve eg det. Får avlegga Hellanor eit besøk i måro, trenger sokkel til parklysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det stas? Bilder?:)

Skulle kjøpe meg Hella-lykter i fjor, men kom aldri så langt før lysere tider kom..

Ja, blei skikkelig stas. Har kun kjørt på våte mørke veiar med lysa til nå. Der har dei funka utmerket og du ser stor forskjell på når du kun bruker orginal fjernlysa (S4 lykter) og begge samtidig. Har lykter med blått glass og det gir eit meir kvitare lys enn dei med heilt blankt glass.

Hadde først 3 stk 1000 metringar i fronten, men synst det blei altfor voldsomt på min bil. Så har kun 2 stk nå, det funke bra det og eg synst det passe meir til bilen. Har kun bilde av min med 3 stk, men kan få tatt noken bilder med 2 stk i dag. Skal til Biltema å shoppa litt nå, så skal få lagt dei innpå i ettermiddag.

AudiHellaII.jpg

NokiaN732006PS.jpg

NokiaN732006PS1copy.jpg

Her er min med 2 lykter. Bilder tatt med mobil så er ikkje dei beste bildene. Ser beder ut i virkligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris for de 2?

Tenkte meg 950 kr for begge + frakt. Blir vel ca 100 kr i frakt. Viss dei blir sendt med oppkrav så skal posten ha 59 kr. Så totalt blir det 1109 kr med oppkrav.

Koster 890 per lykt på Hellanor.

Edit: Send PM viss du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min personlige mening er nå at lyktene burde stå litt nermere hverandre.. men smaken er som baken, den er delt:)

Skal tenke på om jeg vil ha de, mulig jeg drar en svipptur til sverige å får meg lykter

Eg kjøpte bare ei plate for to ekstralys på biltema. Ei sånn plate til å ha bak skiltet. Trur Hellanor selger noke som er meir tilpassa for C4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her er bilde av min bil med tre Hella Rally 3000 Blue, har montert med sånne tilpassede fester som skal stå på panseret, også har jeg blå strømper og hurtigkoblinger på kablene ut til lyktene så de tar ca. 3 minutter og demontere på sommertid :cool:

Lyset er helt genialt av disse lyktene, kjører endel med scooterhenger og campingvogn på mørke vinterveier og sånt..

mini-DSC00556.JPG

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider