Gå til innhold

Ekstra- og xenon lys på A100 C4 (med S4 C4 lykter)

Ranger emnet

Gjest Peder Ferjebilettør

Anbefalte innlegg

Bilder tatt med mobil så er ikkje dei beste bildene.

Hvilken mobil er det da? Var jo respektabel kvalitet..

Ble jo greit dette. Fint å ha ekstra lys på vinteren, spesielt på langkjøringer, men det er jo ikke vakkert..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off jeg vil også ha. Hva koster sånne lykter?

Så på Borsch 225 i fjor. Da skulle dem ha 700 kr per lykt på meknomen av typen spredere, og 1100 for en slik lyskasterversjon - klarglass (dog ikke E-merket). Så skal du ha 3 stk blir det jo noen kroner til slutt. + plate/braketter, støttestag, ledning, bryter og relé.

Så kan du jo investere i lykter med xenon osv..

En som var innom der samtidig da jeg var der skulle ha xenon-lykter til lastebilen sin. 2 lykter på 24V til 12000 kroner! Var kanskje med brakettplater og diverse da, men det var en skummel pris syns jeg :D

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du matsremi. Hva har du gitt for det du har på din med rubbel og bit? Hørtes litt interesant ut sånn du hadde gjort det. Med tanke på at det tok 3 min på å demontere det.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mobil er det da? Var jo respektabel kvalitet..

Ble jo greit dette. Fint å ha ekstra lys på vinteren, spesielt på langkjøringer, men det er jo ikke vakkert..

Eg har Nokia N73, ganske bra kamera men ikkje det samma som digital kamera. Fargane blir dårligare på mobilbildene.

Ja, er stor forskjell når eg trykke av ekstralysa og kun kjører med dei orginale fjernlysa. hjelpe og veldig godt me ekstralys når du kjøre i nedbør på mørke riksveiar her på vestlandet.

Men så var det utseendet då. Vil heller ha bra sikt enn at bilen skal se fin ut. Men det skal bare væra på i vinter å då er nå aldri bilen noke fin å rein uansett. Vurderte å ha xenon i fjernlysa men fant ut at 2 stk 1000 metringar blei billigare. Men angre litt at eg ikkje tok xenon i nå. På vwaudi klubben selge ein fyr xenon med garanti å forskjellen på pris var ikkje så stor.

Når det gjelde pris på Hella Rallye 3000 blue m/ markeringslys på Hellanor. Koste 890 kr per lykt, ledningsnett kosta vel ca 80-90 kr(for 2 lykter), 1 stk w5w pæra kosta 30 kr, 1 stk H1 pæra kosta 50 kr. Er litt usikker på prisane på pærer. Så prisen for ei lykt med utstyr er på ca 1015 kr. Med VWAUDI-CLUB rabatt blir det ca 800 kr for ei lykt.

Kjøpte og noken støttestag siden mine lykter er festa i plastikk. Men huske ikkje prisen på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Då var ekstralysa mine solgt/bytta vekk i xenon kit til fjernlysa. Etter at eg har testa xenonet i fjernlysa så synst eg det lyste mykje bedre enn 1000 metringane. S4 lyktene gir 2 lange stråler som sprer lyset godt utover frå snuten på bilen og langt framover. Detta kan anbefalast på det aller høgaste:)

På mine fjernlys er det H1 4300 kelvin xenon, har H1 6000 kelvin på nærlyset frå før av. noke som også fungerer ganske så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var ekstralysa mine solgt/bytta vekk i xenon kit til fjernlysa. Etter at eg har testa xenonet i fjernlysa så synst eg det lyste mykje bedre enn 1000 metringane. S4 lyktene gir 2 lange stråler som sprer lyset godt utover frå snuten på bilen og langt framover. Detta kan anbefalast på det aller høgaste:)

På mine fjernlys er det H1 4300 kelvin xenon, har H1 6000 kelvin på nærlyset frå før av. noke som også fungerer ganske så bra:)

Er det "bolt-on" med xenon pærer, eller må det noe tilpassing til, tenker da spesielt på nærlyset, og om pæra kanskje stikk for langt inn?

Vurderer å kjøpe til nærlyset...

Jeg for min del kjøpte også ei plate på biltema med plass til 4 lykter, og slengte på 4 små ekstralys, og for en forskjell!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "bolt-on" med xenon pærer, eller må det noe tilpassing til, tenker da spesielt på nærlyset, og om pæra kanskje stikk for langt inn?

Vurderer å kjøpe til nærlyset...

Jeg for min del kjøpte også ei plate på biltema med plass til 4 lykter, og slengte på 4 små ekstralys, og for en forskjell!!! ;)

Ja er bolt on. Pæra passer perfekt inn i sokkelen. Er ein rød og ein svart ledning frå pæra. Den svarte kobler du til jording og den røde til der halogen pæra får strøm frå. Det er også 2 tjukke ledninger frå pæra som kobles til ballasten som følger med. Denne fester du i motorrommet ein plass:)

Det må også bores eit hull i lokket bak på lykta som ledningene går igjennom. På settene følger det med ein gummipropp som tetter hullet. Kan ha litt lim eller noke lignande imellom proppen og dekselet for å få det 100% tett. Er det ikkje tett så begynner lyktene å dugge:(

Ganske lett å setta i og lett å fjerna igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er bolt on. Pæra passer perfekt inn i sokkelen. Er ein rød og ein svart ledning frå pæra. Den svarte kobler du til jording og den røde til der halogen pæra får strøm frå. Det er også 2 tjukke ledninger frå pæra som kobles til ballasten som følger med. Denne fester du i motorrommet ein plass:)

Det må også bores eit hull i lokket bak på lykta som ledningene går igjennom. På settene følger det med ein gummipropp som tetter hullet. Kan ha litt lim eller noke lignande imellom proppen og dekselet for å få det 100% tett. Er det ikkje tett så begynner lyktene å dugge:(

Ganske lett å setta i og lett å fjerna igjen:)

Takk, da blir det nok bestilling av et slikt sett i nærmeste fremtid :D Hvor kjøpte du/dere andre som har slike sett, det i fra? Jeg har sett litt på http://www.xenon-lys.no/ og tipper jeg bestiller derfra hvis ikke noen har et merke å anbefale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Off jeg vil også ha. Hva koster sånne lykter?

Har du noe fanger å sette dem på a? :P

Uansett hvor got det lyser, så ser det ikke helt bra ut. Men vet hvor digg det er med slik lys ja:D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har hatt xenon på nærlys (linser) siden september nå. Og eg kan bare varmt anbefala detta. Det funke utmerket i linselysa og blender ikkje andre billister meir enn ein bil med xenon orginalt. Har 6000 kelvin på dessa og det gir eit perfekt kvitt/blått lys.

I januar så kjøpte eg eit nytt xenon sett, plasserte detta i fjernlysa. Lyset blei mykje bedre enn vanligt halogen. Har 4300 kelvin på fjernlysa då detta gir den beste lysstyrken.

Her er noken bilder:

Kun Halogen tåkelys i lyktene.

Audi100C4309.jpg

Xenon nærlys uten tåkelys på:

Audi100C4311.jpg

Halogen fjernlys:

Audi100C4291.jpg

Xenon fjernlys:

Audi100C4315.jpg

Xenon i den opperste linsa, Philips bluevision i den nederste linsa (tåkelys):

Audi1002-8.jpg

Lenke til kommentar