farlig Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hei! Jeg har den billigste muttertrekkeren fra biltema, men er lei av at den ikke alltid klarer å få av hjulbolter og andre ting som sitter godt. Er det noen som har en sterkere muttertrekker å anbefale? Bør jeg ha en som går på luft, eller strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Luft heeelt klart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Ville gått for luft. Bruker Würth sin 1/2" trekker på jobben, funker fett. Skal visst klare ca 810nm. Aldri sliti med å skru av/trekke til noe, av og til med hjulbolter som nærmest har rusta seg fast, som må dras opp med latmann og litt hjelp av gode gamle sparkern. Solid er den og, skrur av bolter, og kaster den rett i gulvet fra ca 1,5m høyde, aldri klart å ødelegge en enda. Men... Sikkert ikke så billig til hobbybruk da :P Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Men... Sikkert ikke så billig til hobbybruk da :P Åjooda, såpass burde det være! :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Noen som har erfaring med denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8652477&sid=9aegcjTeq015791&pos=3&tot=6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Du har ikke vurdert om kompressoren din er for liten da? Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 wurth eller ingersoll rand drar 550nm ,å kompositt trekkern drar minst 810nm( den siste ser ut som legoplast. finnnes en ingersoll rand som drar 1260nm(!!) kalles TNT... alle er 1/2" trekkere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 husk å ha grov nok slange da og ikke sånn tynn spiralslange. muttertrekkeren krever mye luft... Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Jeg har grov slange, og en 50 liter kompressor, 3hk. leverer 280 liter/min. Burde vel klare å dra av hjulbolter den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Ingen som har noen formening om dette? Har vel 8mm slange og 9 bar på kompressoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 nå er det svært skjelden at en muttertrekker trekker det som står oppgitt. Da må alle forhold ligge tilrette. Helst bør du ha en kompressor som leverer 10 bar eller mer, normalt er 10 bar. Og bruker du f.eks en forlenger reduserer du momentet kraftig. Finn deg en muttertrekker av kjent merke, og ikke jalladrittn som man får kjøpt rundt om kring.. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 På torshov har de tilbud på kompressor + muttertrekkersett til 1499 hvis jeg ikke så feil. Pappa kjøpte det der idag hvertfall. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 hobbyverktøy er for dem som bruker det minimalt. hjulbytte ++ skal du drive av litt så kjøp skikkelige saker. ingersoll rand slår godt. har oxo en wurth jeg bruker wurth kjøper serier av ingersoll rand og merker det som sitt eget så det er bra saker Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Takk for tips folkens! Bruker det meste verktøyet mitt endel, og er ganske lei av dritverktøy. Vil gjerne ha skikkelige saker, men har jo også en begrenset økonomi som student. Hva koster disse wurth trekkerne? Hvor mye moment må de ha for å dra rundt det meste som sitter godt og har rustet fast? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Jeg har denna på jobben ..... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ingersoll-Rand-QUIET-2135QTI-1-2-Air-Impact-Wrench_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43988QQihZ009QQitemZ190043680179QQrdZ1 Kan anbefale den på den sterkeste . Den banker nesten 1300 nm . Den er billigere å kjøpe av ebay en den norske importøren . Jeg ga 2500 + mva Angrer ikke :) Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg