Gå til innhold

Muttertrekker

Ranger emnet

farlig

Anbefalte innlegg

Det er MYE forskjell på den billigste og den beste på biltema.

En annen ting er at man bør montere tåkesmører, da slites den ikke så fort - og orker å banke litt mer...Man skal jo smøre dem regelmessig, men hvem orker vel det?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også 3 hk kompressor på 50 liter som leverer 350 l i min, samt den billigste muttertrekkern fra biltema til 250 spenn.. den skulle klare 250 nm stod det og jeg tenkte at det holdt, men er ikke mye imponert over hva den klarer :p kunne dra til hjulbolta hvertfall 1 runde ekstra med latmann etterpå..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elektrisk drevet en, type kinavare, til ca 300-400kr. Funker fint. Slipper å starte opp 3kW kompressoren bare for å skru løs én bolt. Må være forsiktig med å skru fast med den, for det blir fort altfor stramt.

Nesten alt annet av verktøy går på luft, men muttertrekkeren min er faktisk elektrisk. Fikk sansen for elektrisk etter å ha sett gutta på bilhoggeriet bruke en engang.

Minuspoeng for at den er stor og tung og vanskelig å bruke på trange steder i forhold til luft.

Plusspoeng for at den bare trenger skjøteledning og er ganske voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elektrisk drevet en, type kinavare, til ca 300-400kr. Funker fint. Slipper å starte opp 3kW kompressoren bare for å skru løs én bolt. Må være forsiktig med å skru fast med den, for det blir fort altfor stramt.

Nesten alt annet av verktøy går på luft, men muttertrekkeren min er faktisk elektrisk. Fikk sansen for elektrisk etter å ha sett gutta på bilhoggeriet bruke en engang.

Minuspoeng for at den er stor og tung og vanskelig å bruke på trange steder i forhold til luft.

Plusspoeng for at den bare trenger skjøteledning og er ganske voldelig.

Har du noen link til hvor en slik kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torshov bilrekvisita selger hvertfall noen sånne elektriske til 500 kr ca.. ellers så bruker vi oppladbar dewalt mutertrekker når vi setter opp heiser.. er super til skru til med masse slag hvertfall, men hakke testa om den klarer å dra løs gamle rustne store bolter på en gammal volvo :p

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sliken elektrisk sak på europris eller noe sånnt, den drar noe helt jævlig. Har jo luft trekkere og selfølgelig, kjøpte denne elektriske bare for morro skyld, men vet ikke hvor mye den trekker.

Den beste lufttrekkeren jeg har er den dyreste til biltema og den drar rimelig bra den og alså.

Gi en lyd om hva du kjøper da og hvordan du erfarer den.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også 3 hk kompressor på 50 liter som leverer 350 l i min, samt den billigste muttertrekkern fra biltema til 250 spenn.. den skulle klare 250 nm stod det og jeg tenkte at det holdt, men er ikke mye imponert over hva den klarer :p kunne dra til hjulbolta hvertfall 1 runde ekstra med latmann etterpå..

kunne eller burde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider