Gå til innhold

Bulka framskjerm..

Ranger emnet

drunken

Anbefalte innlegg

Bilen er jo 12 år gammel, og lakken slites og mattes en del etter vært. Så en brukt skjem med orginal lakk vil passe bedre med den orginale lakken på bilen. Lakkerer man opp skjermen i ny lakk, vil den fort skille seg litt ut i fra resten av lakken. Så ville heller ha brukt litt tid på og finne en en lik, vist du vil ha det både billig og bra.....

Det er også mye bedre passfor på en orginal skjerm, enn en ny. Har vært borti skjemer hvor det har vært flere timer med tilpassing...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med noen kompiser som jobber på bilopprettingsverksted, og dem mente det at det var like greit at jeg kjøpte ny skjerm. Selv om u-orginal skjerm var no dritt. Men siden skjermen koster bare litt over 700 kr, og dem fikser lakkeringa billig så er det den beste løsninga for meg.

Jeg spurte dem også hvordan det ville bli med strøken skjerm når resten av bilen er ganske "matt" i forhold/slitt lakk.. Og dem mente det at det ville vises såå mye, kansje en del i begynnelsen.. men når man har "brukt" lakken en stund så mattes den også litt ned og blir mer lik resten av bilen.

Høres vel riktig ut det? :)

edit: Skjermen har en skade på seg fra før, ved kanalen. Så hadde tenkt å bytte den en gang i framtia uansett. Må også bytte grillholder, den har fått seg en bøy i enden ved skjermen. Den skulle også byttes pga av en gammel skade + steinsprut. Så taaper egentlig ikke så mye på det..

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her ville jeg gjort:

Kjøpt en ny framskjerm hos kaross.no

Denne er ikke orginal, men funker greit, koster ca 750kr.

kjøpt sandpapir og en boks tectyl og behandlet innersiden av skjermen selv, dvs puss ned og spray på tectyl... ingen kunst!

Lever denne på et lokalt lakkerings verksted, burde kunne få denne lakkert for 1000-1500 kroner...

Totalen vil da bli på ca 1900 - 2500 kroner...

Hadde ikke giddi å bruke tid på å skaffe en gammel rusten skjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider