Gå til innhold

Jeg tenker på deg døgnet rundt, min framtidige Corrado...

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg misunner dere så vanvittig, noen som vil bytte inn corradon sin i min golf 2?

Men fra kjeks golf til drømme bilen.

Jeg har skikkelig lyst på en Corrado G60 eller vr6, men jeg har aldri kjørt en og aldri sitti på med en. Jeg vet folk ikke låner bort "dama" si til hvem som helst så jeg treffer antagelig ikke blinken. Men tenk om det var noen jeg kunne prøve sitti på med eller det supreste om jeg kunne få prøvekjørt en?

Jeg tenker mest på VR6, men jeg vet jo ikke hvordan det føles å kjøre G60, så det kan holde med G60 for meg kanskje. Billigere forsikring og eventuelt import pris, men så har vi denne g-laderen som må overhales...

Mvh

Misunnelig kjeks golf 2 eier.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hvert så kult :)

Har du kontakter? Jeg kommer gjerne på en visitt når det måtte passe. Har lest en del om treff på Norbyen, også av interesse å besøke.

Men imens, kan en golf sammenlignes med corrado?

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe mer prakk med corrado en andre biler fra samme årsklasse og motoreffekt?!

Men hva er de vanligste feilene med corrado? Selvom dette ikke er av betydning for tråden min, i og med at jeg ikke har "råd" til Corrado i den nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado16v

dørhåndtakene er forbruksvare! har selv bytta 2ganger, men kjenner folk som har bytta dem 4ganger+. På G60 er det vel litt med ladern hvis du ikke vedlikeholder, ellers har jeg bytta en del annet! står om det her: http://www.home.no/corrado16v

På min 1989 pisshat byttet jeg dørhåndtak 3 ganger i løpet av 110000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk g-laderen sånn som den skal brukes så holder den mye lenger enn en vr6 topp...... Den SKAL ha syntetisk olje, den SKAL ha oljetrykk, den SKAL ha rent ojlefilter og den SKAL ha teperatur før turtall... I norge er vi jo litt mer plaget enn i andre land, dette skyldes høyt turtall på kalde vinterdager og G-Tech....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..

Men så må jeg jo ha litt mer en 160hk ut av G60 motoren.

Tenker:

Effektanlegg

KN Filter

Chip

+ andre lette trimdeler.

Hva burde man klare å ende på av hk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha lit ekstra effekt, så konsentrer deg først om chip(SNS), reimhjul, FPR, KN filter med varmeskjold, så du ikke suger inn varm motorluft. Det er ingen grunn til å skifte eksosanlegget med mindre det er rustet hull i det.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Hei !

Jeg misunner dere så vanvittig, noen som vil bytte inn corradon sin i min golf 2?

Jeg har skikkelig lyst på en Corrado G60 eller vr6, men jeg har aldri kjørt en og aldri sitti på med en. Jeg vet folk ikke låner bort "dama" si til hvem som helst så jeg treffer antagelig ikke blinken. Men tenk om det var noen jeg kunne prøve sitti på med eller det supreste om jeg kunne få prøvekjørt en?

Jeg tenker mest på VR6, men jeg vet jo ikke hvordan det føles å kjøre G60, så det kan holde med G60 for meg kanskje. Billigere forsikring og eventuelt import pris, men så har vi denne g-laderen som må overhales...

Mvh

Jeg har det på den samme måten med Honda Civic ESi -93 modell. Hatchback seff. Slet faktisk med nattesøvnen en stund, lå bare å tenkte på bilen. Men greid å roe meg litt ned nå, blir jo uansett ikke bil før man har orden i det finansielle :)

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

Jeg har det på den samme måten med Honda Civic ESi -93 modell. Hatchback seff. Slet faktisk med nattesøvnen en stund, lå bare å tenkte på bilen. Men greid å roe meg litt ned nå, blir jo uansett ikke bil før man har orden i det finansielle :)

Kan vel jeg si at jeg har det på samme måte med 2000 mod Impreza GTT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Hei !

Mvh

Du kan få kjøpe min...pris er jo selvfølgelig en annen ting...

Med Chip (SNS stage 3 (uten Kam)) , 68 mm ladehjul, re-route valve, Kn- m/varmeskjold, 16 " Enzo Cup, Jamex senking 60/40, og litt raceparts styling (Carbon).

BIlen er mørk lilla, og har fått byttet en HAUG med slitedeler..Derblandt nye bremser, overhaling av lader, +++

Eneste som nå er gærn't med bilen, er defekt Lambda, defekt feste eksos anlegget (en sveis her, og en sveis der...), og den har jo fått seg en del stein sprang i lakken....

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider