Gå til innhold

Jeg tenker på deg døgnet rundt, min framtidige Corrado...

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Originally posted by GolfG60Syncro

Beklager å bryte inn, men må bare spørre om en ting...!!

Hvordan merker du at lambdaen er gåen? Får du høy tomgang?

Hvis ikke: Vet noen hva som gjør at min går på 2000 på tomgang og står og jager mellom 1500 og 2000 fordi regulatoren henter den ned igjen....?

Etter vi satt inn Chip, og hadde byttetladhjul, gikk bilen som ei ræv! Så på bensinforbruket, på kjørecomputeren at den begynte å mate bensin sånn helt på egen hånd. Forbrukpå tomgang skal ligge på 2.1-2.3,også slår lambda sonden inn,og den skal stabilisere seg på 1.8-1.9. Min stig hinsides,og jeg har hatt brudd i Lambda tidligere en gang.Prøv å kople den ut. Er bare en kontakt, men det er veldig varierende hvem bil som går reint etter at du har koplet ut denne saken. Hvis du kopler ut den, kan du ende opp med at bilen går veldig dårlig. Merket det også på at bilen rykket rundt 3000 o/min.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by EspenB

Har du prøvd å rengjøre tomgangsstabilisatoren?

Har gjort det ja, men det er jo mulig den er fucked selvfølgelig... En som snakket om lambdaen.... Finner faen ikke ut av det, har gått over ALT av vakumslanger, og.... Når jeg napper ut den til Digifant'en legger han seg på normal tomgang, men da mater han jo suppe som faaen.... Reagerer ikke mye på justeringa på luftmengdemåleren heller... Men den har jeg prøvd å bytte fra en annen PG jeg har liggende og... Noen med erfaring fra fucked lambda....?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Etter vi satt inn Chip, og hadde byttetladhjul, gikk bilen som ei ræv! Så på bensinforbruket, på kjørecomputeren at den begynte å mate bensin sånn helt på egen hånd. Forbrukpå tomgang skal ligge på 2.1-2.3,også slår lambda sonden inn,og den skal stabilisere seg på 1.8-1.9. Min stig hinsides,og jeg har hatt brudd i Lambda tidligere en gang.Prøv å kople den ut. Er bare en kontakt, men det er veldig varierende hvem bil som går reint etter at du har koplet ut denne saken. Hvis du kopler ut den, kan du ende opp med at bilen går veldig dårlig. Merket det også på at bilen rykket rundt 3000 o/min.

Men du vet ikke hva lambdaen gjør i forhold til tomgangen......? Møller anbefalte å ohme lambdaen, noen som husker motstanden....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet ikke hva lambdaen gjør i forhold til tomgangen......? Møller anbefalte å ohme lambdaen, noen som husker motstanden....?

Det du gjør,er å nappe ut kontakten til lambdaen. Hvis motstanden er STOR,er det noe skikkelig galt. Når du river ut lambdaen , starter du bilen etterpå, og sjekker hvordan den går da. Hvis motoren går reint da, vet du hva som er galt. Min reagerte heller ikke på justering, hverken her eller der...Og da vi nappet ut lambda, gikk den så reint som den aldri har gjort før.

Og da er det bare å kjøpe ny lambda.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

jeg vurdere og kjøpe meg en corrado G60 fra tyskland.

hviklen år model burde jeg kjøpe??? med tanke på utstyr og evnt barnesykdommer ??

Kjøper du 92-> får du det nye interiøret og nye grillen! første generasjon g-ladere vet jeg heller ikke om er noe å satse på. kom vel i 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado16v

Kjøper du 92-> får du det nye interiøret og nye grillen! første generasjon g-ladere vet jeg heller ikke om er noe å satse på. kom vel i 89

okey så viktige er få tak på en som nyere en 89 mod.

men hva forskjellen interiøret og grillen på 89-91 contra en 92 ->

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved import: Husk bruksfradraget, som kan utgjøre en betydelig slump cash på 3år... (89-92) Disse pengene kan du jo bruke på interiør, g-laderoverhaling.............. Bare et innspill, det finnes sikkert 89'er med fint interiør og, samt at en grill ikke er den sørste utgiften.... Kanskje du til og med vil ha en annen, emblemfri eller noe........ Hvis du regner imp avgifta på autodb får du og som regel et tall som er litt høyere enn det reelle, og det er greit å vite at når du importerer selv, så legger tolla en minstepris på utgifter til transport på kr 2k,- , som du og må momse og tolle av.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaight.... Tester dette i kveld... Lambdaen sitter og noe inn i h...ete knotete til på Sync'en... Tror de satte en lambdasonde midt på verkstedgulvet og bygget bilen rundt.... Mellomaksling og masse eksos er den pakket spesielt godt inn i.. Takk for hjelpen i allefall!!

Kontakten ligger i motorrommet, rett ved torpedoveggen...

Trenger ikke å under bilen for å kople ut lambda.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider