Gå til innhold

Låst nøkkel inne i bil

Ranger emnet

Sjallabeis

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg vet at tittelen kan høres suspekt ut samt det at jeg er ny bruker, men jeg har et lite problem.

Jeg har greid å låse nøklene mine inne i bilen og lurer først og fremst på om noen vet hvor er det mulig å få kjøpt en bil dirk eller hva enn jeg trenger.

Jeg har snakket med falken, men jeg har bare ansvars forsikring og da skulle dem ha 1200,- for å hjelpe med en slik liten fille sak.

Bilen det gjelder er en Mazda 323 91 modell hvis det har noe å si for hvordan det kan fikses.

Er det noen som har anelse om hvordan dette kan fikses på en rimeligere måte enn å betale falken 1200,-?

Regner med det er flere som har vært borti problemet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg litt sveisetråd og lag en slags krok av det,stapp den imellom ruten og gummien og føl deg fram,ligger ca 10-20 cm nede, så kjenner du fort at du får tak i noe,så må du bare''jokke'' litt så plutselig popper låsen opp:) gratis er det og;)kanskje 10 kr i sveisetråd

Mvh Audi-Rong

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg endelig fått ut nøklene :)

Prøvde først å snakke med polititet, men de hadde ikke tid og jeg hadde ikke mulighet for å skaffe meg noe sveisetråd.

Utveien ble tilslutt mitt lille MacGyver instinkt som fant en gammel kleshenger uten plastikk/tre som jeg bare klipte og bøyde til en krok :)

Takk for tipsene, endelig kan jeg bruke bilen igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man kun bruke alle mulig slags bilnøkler på eldre mazdaer jeg. Men det var kanskje før 1991

Det var det jeg også trodde og prøvde derfor med litt av hvert som nøkkel. Alt fra husnøkkel, sykkelnøkkel til ting som skrujern og diverse :p

Uansett, til neste gang har jeg nå en reserve nøkkel i huset :D

så jeg slipper og stresse med andre ting. Skal bare finne en måte å oppbevare kleshengeren min på utsiden av bilen tilfelle det skulle skje på hytta eller lignende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider