Gå til innhold

ground zero GZNW 12"

Ranger emnet

nuclear

Anbefalte innlegg

hei, skal nå bestille meg anlegg til bilen min, som er ein toyota corolla stv.

har falt for ground zero gznw 12" på 4500w rms.

egentlig holder det vel med ein, men har planer om å kjøpe to siden det er stv og atbagasjerommet er heilt kvadratisk, da blir det best lyd i forhold til skråvegger.

men så er det hvilken forsterker eg skal ha for å drive disse "helvettes subbene":smilbmw:

ko me innspill om hvilken forsterker og om det holdermed ein av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo ha noe som kan pumpe ut rundt 5kwatt hvis det skal ha noen hensikt. Ellers ville heller brukt litt mindre penger på en rimeligere subb eller to som du faktisk klarer å drive.. Og hvis du skal ha kraft til å drive disse monstersubbene bør du skifte dynamo og iallefall få flere batterier.

Finnes mange syke subber som ikke tåler "mer" enn rundt 1000watt.. som SS T4 og SPLX, for å nevne noe..Finnes mye hefitge elementer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg enten kjøpt meg en Helix Dark Blue til eller spart litt penger på et billigere element som ikke tåler så mye. Regner med at det elementet trives med 4-5kw så 2kw blir jo litt pusslete. Vet ikke hvor mye som trengs for å ha skikkelig kontroll på de beistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg enten kjøpt meg en Helix Dark Blue til eller spart litt penger på et billigere element som ikke tåler så mye. Regner med at det elementet trives med 4-5kw så 2kw blir jo litt pusslete. Vet ikke hvor mye som trengs for å ha skikkelig kontroll på de beistene.

nå vet jeg ingen om GZ, men jeg synes det høres rart ut at det er pusslete med 2kW. har selv 2kW på min 9515 og den tåler greit det dobbelte, men den spiller jo mer enn nok for de fleste vil jeg nå si.

mener bare å si at man trenger ikke 5kw vis den er oppgitt til å tåle det.

men som sakt vet jeg ingen ting om GZ.

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg ingen om GZ, men jeg synes det høres rart ut at det er pusslete med 2kW. har selv 2kW på min 9515 og den tåler greit det dobbelte, men den spiller jo mer enn nok for de fleste vil jeg nå si.

mener bare å si at man trenger ikke 5kw vis den er oppgitt til å tåle det.

men som sakt vet jeg ingen ting om GZ.

Det jeg har av erfaring med så massive elementer er at det ofte kan låte litt ukontrolert med lite kraft. Jeg vet heller ikke hvordan den kombinasjonen hadde blitt, men personlig hadde jeg nedgradert subbene mine litt sånn at utstyret hadde passet bedre sammen. Et problem med liten forsterker og et element som tåler mye er at når forsterkeren begynner å klippe, feks ved 2kw, så selv om elementet tåler 4kw kan man lett sprenge eller ødelegge elementet med det forvrengte signalet. Har sett at en treveis høytaler har gått opp i røyk av 13 watt. riktinok gikk forsterkeren til .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider