bjørn Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Bør man bruke noe form for gjengelås eller fastsettning på svinghjulsmuttrene? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har hørt om et par tilfeller der boltene har løsnet, så vil anta det hadde vert en god ide. Dukker vel straks opp et kyndigt svar! ;P Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Nye bolter (iallefall til min bil) blir levert med no griseri rundt gjengene. Jeg brukte locktite (husker ikke hvilken type) og momentstav da jeg skrudde på plass svinghjulet mitt. Ja, jeg brukte svinghjulsboltene om igjen, selv om mange sikkert ikke er enig i at det er rett å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Vi lagde ei plate i som vi la bak alle boltene med tagger som ble bøyd opp for å hindre boltene å skru seg ut. Fungerte utmerket på den nyoverhala gråtass motoren... (var egentlig fordi vi hadde bolter som var 2mm lengre enn orginalt. (var ikke å oppdrive annet) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Loctite på svinghjulsbolter er et must, ja. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Gjengelås eller fastsetting? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 bolt typ 12:9 og locktite. Eneste som duger. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 bolt typ 12:9 og locktite. Eneste som duger. Men det er jo typ nittenhundre forskjellige locktites! Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 får vel ta den sterkeste da ;) gadd ikke skru til svinghjkulet på kjerra mi onkli sist, så jeg får bytte til m46 i samma slengen som jeg skrur dem til på nytt med locktite Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Nye bolter (iallefall til min bil) blir levert med no griseri rundt gjengene. Jeg brukte locktite (husker ikke hvilken type) og momentstav da jeg skrudde på plass svinghjulet mitt. Ja, jeg brukte svinghjulsboltene om igjen, selv om mange sikkert ikke er enig i at det er rett å gjøre Jeg har brukt boltene om igjen på min, brukte ikke noe form for locktite og skrudde fast med ei skralle bare... har fungert fin lenge det... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.